Esbjerg: Alene i december tordnede omsætningen gennem skyerne med en vækst på 75 procent, og i forvejen har vækstraterne i de seneste år konstant ligget omkring 30-35 procent.
Det siger sig selv, at sådan en udvikling for en hvilken som helst forretning kræver ekspansion - flere hænder og flere kvadratmeter.
Således er den succesfulde esbjergensiske onlinevirksomhed Kids-world.dk, som i det stille er fløjet under offentlighedens radar, nu oppe på ikke færre end 118 ansatte, og virksomheden på Murervej i Sædding har netop påbegyndt en endnu markant udvidelse med to nye lagerhaller på i alt 4.000 kvadratmeter, hvilket er tæt på en fordobling af lagerkapaciteten.
I forvejen ejer Kids-world.dk på samme adresse 1.500 kvadratmeter kontor og administration samt lagerfaciliteter på 5.500 kvadratmeter, og man skal ikke længere end et par år tilbage for at finde den seneste udvidelse.
- Udvidelsen er ganske enkelt nødvendig for at kunne følge med, konstaterer direktør hos Kids-world.dk, Annette Lykke Nielsen.
Sikret i 3-4 år
Hun stiftede sammen med sin mand, Jesper Klit Johansen, onlinevirksomheden, der sælger børnetøj og legetøj, for næsten 15 år siden, og det er nu fjerde gang siden stiftelsen, at parret foretager en større udvidelse af forretningen.
Annette Lykke Nielsen, indehaver, Kids-world.dkPlanen er, at denne udvidelse skal kunne matche forretningens udvikling i de næste 3-4 år.
- Planen er, at denne udvidelse skal kunne matche forretningens udvikling i de næste 3-4 år, siger Annette Lykke Nielsen med et smil på læben.
Kids-world.dk, der for et par år siden blev tildelt den prestigefulde ”Brugernes Favorit” fra foreningen for Dansk Internethandel, har flere end 40.000 aktive varenumre med hundredvis af kendte brands indenfor børnetøj, babytøj, fodtøj til børn, legetøj samt udstyr, tilbehør, møbler til børn.
Ligesom andre online-salgsportaler har også Kids-world.dk’s salg oplevet et gevaldigt boost siden corona-pandemien ramte – og omkring Black Friday og i julemåneden gik det decideret amok og fragtfirmaerne kørte i pendulfart til og fra virksomheden i Sædding.
International satsning
I dag er Kids-world.dk’s salgsplatform blandt de absolut største onlinespillere på markedet for børnetøj og legetøj, og med udvidelsen af lagerkapaciteten forventer Annette Lykke Nielsen, at udviklingen fortsætter, og at endnu flere kunder har fået øjnene op for, hvad Kids-world.dk kan levere.
Ambitionerne er høje, og Kids-world.dk er i fuld gang med en proces, hvor virksomheden bliver mere international. Således er Kids-world.dk’s hjemmeside også blevet oversat til svensk og engelsk, og håbet er, at dette vil rykke ved det forhold, at omkring 96 procent sælges til danske kunder.
- Vi forventer os især en del af et land som Sverige, som jo ligner Danmark, og hvor vi ikke har lokaliseret noget, der ligner det vi kan, fortæller Annette Lykke Nielsen, der stiler efter på længere sigt, at Kids-world kan udvikle sig til et internationalt anerkendt brand.
Kids-world.dk forventer at kunne tage de nye lagerhaller i anvendelse i løbet af sommeren.