Annonce
Aabenraa

Hjerteforeningen: Gå det nye år i møde

Aabenraa: Man kan begynde at indfrie eventuelle nytårsløfter om en sundere livsstil med mere motion, når Hjerteforeningen Aabenraa inviterer til Nytårsmarch onsdag 1. januar kl. 14 med mødested ved Abena på Erik Jessens Vej.

Formand Jutta Drath fra Hjerteforeningen Aabenraa oplyser, at den traditionsrige Nytårsmarch bruger foreningens Hjertesti og ruter i bebygget område.

- Hjertestien over Mølleåen i Rise Skov har vi investeret godt 10.000 kroner i at gøre sikker igen. Broen er repareret, trappen ned til åen er fornyet og der er kommet nyt gelænder - alt betalt af Hjerteforeningen. Sidst, men ikke mindst har vores frivillige sørget for at fjerne væltede træer på ruten. Vi starter som sædvanligt fra Abenas parkeringsplads Erik Jessens Vej lige nedenfor sygehuset, siger Jutta Drath i en pressemeddelelse.

Man kan fortsætte efter 1. januar med at gå, idet gåvennerne "Tusindben" har arrangeret traveture omkring Aabenraa, lyder anbefalingen fra Hjerteforeningen.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Danmark

Mette F: Østdanmark skal betale mere for et land i balance

Læserbrev

Mens regeringen tøver, holder danskerne i kø

Læserbrev: Omtrent fire måneder er der gået, siden den socialdemokratiske transportminister, Benny Engelbrecht, proklamerede i JydskeVestkysten, at han for længst er trukket i arbejdstøjet, og at der fra regeringens side bliver arbejdet hårdt på en ny infrastrukturplan. Noget vi i Venstre selvsagt var glade for at høre. Nu er der som sagt gået over fire måneder, og på kalenderen står der 2020. Mere end et halvt år er gået, siden Socialdemokratiet flyttede ind i regeringskontorerne, og danskerne er endnu ikke stillet en infrastrukturplan i udsigt. Mens trafikken på de danske veje snegler sig afsted, og borgere og virksomheder bruger mere tid på kø og trængsel, kan transportministeren end ikke sætte et årstal på en ny infrastrukturplan. Alle os sydjyder må således gå rundt i uvished – vi ved ikke, om vi er købt eller solgt. Og uvisheden skaber selvfølgelig bekymring. For hvad skal der ske med Ny Midtjyske Motorvej? E45/E20 ved Kolding? Rute 11 fra Korskro til Varde? Eller for den sags skyld opgraderingen af Rute 11 til Tønder? Ingen ved det. Sidste år kom vi i Venstre i mål med en aftale om at investere mere end 110 milliarder kronet i vores infrastruktur frem mod 2030. Investeringer, som ville sikre vækst og bosætning over alt i Danmark. Derfor er det mildest talt bekymrende, at vi i Sydjylland ikke kan vide os sikre på, om de investeringer, som vi i Venstre var med til at aftale, overhovedet bliver til noget. I Venstre vil vi arbejde for, at vi hurtigst muligt bliver indkaldt til forhandlinger om en infrastrukturaftale. Vi kan ikke vente længere. For når borgere og virksomheder holder i kø koster det samfundet 20 milliarder kroner om året. Derfor er en god og sammenhængende infrastruktur helt grundlæggende for fortsat vækst og udvikling. Noget som er altafgørende, hvis vi skal investere i velfærd og grønne løsninger. Så alt imens regeringen har skudt endnu et løfte til hjørne, må vækst og udvikling sættes på pause.

Esbjerg

Narkoman filmede sadistisk vold og voldtægt: Da han blev afsløret, forsøgte han at hænge sig, men endte som dybt hjerneskadet

Annonce