Annoncørbetalt indhold

Hvad kan virksomheder bruge en CDP til?

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

På det seneste er der dukket flere såkaldte CDP'er op. CDP er en forkortelse for Customer Data Platform. Det er en platform, der er udviklet med henblik på at blive brugt til håndtering af data, der indhentes fra forskellige kilder.

Til trods for, at der er dukket mange af dem op i løbet af de seneste år, er det ikke alle, der ved, hvad det er. Af denne grund er der også mange virksomheder, der ikke anvender dem, og ikke ved, hvad de går glip af.

Annonce

En CDP kan anvendes til et hav af formål, da data netop kan bruges til rigtig mange formål. Derfor er der også mange virksomheder, der vil have stor gavn af at integrere en Customer Data Platform i deres arbejdsgang.

Kan indsamle og integrere data i realtid

Det primære formål, som en CDP har, er at integrere og indsamle data i realtid fra en række andre platforme, systemer og kilder. Formålet med dette er, at du får samlet alle dine på én platform, i stedet for at have det spredt.

Langt de fleste CDP'er sørger selvfølgelig også for, at du kan bruge denne data til noget. Det betyder, at du får et komplet og struktureret overblik over disse data, hvilket kan være vanskeligt, hvis de er spredt på mange platforme.

Derfor er en Customer Data Platform også særligt anvendelig for de virksomheder, der indsamler data på tværs af en lang række platforme og systemer.

Skaber unikke profiler om dine kunder og leads

En CDP er også i stand til at tale sammen med alle dine andre systemer og kanaler, hvorved den kan skabe unikke profiler om dine kunder og leads. Det bedste af det hele er, at det hele foregår i realtid, da data hentes ind hele tiden.

I stedet for at have data om dine kunder og leads spredt på tværs af flere systemer, kan du have dem samlet ét sted. Det skyldes selvfølgelig, at en CDP er integrerbar med stort set alle andre systemer og platforme.

Blandt andet kan du hente data fra kilder såsom CMS, webshop, nyhedsbreve, hjemmesider, sociale medier, e-mail, CRM og tilmed også offline events. Data fra alle disse kilder bliver bearbejdet i systemet, og herefter vist på overskuelig og struktureret vis.

Gør dine data operationelle i dagligdagen

Hele formålet med en CDP er, at du kan gøre dine data operationelle i dagligdagen. Data har nemlig ikke nogen værdi, hvis det ikke bliver brugt. Med en CDP får du mulighed for at bringe dine data i spil, så du kan skabe vækst i din forretning.

Blandt andet vil de unikke profiler, du kan skabe på dine kunder og leads medføre, at du kan skabe en meget målrettet annoncering, som ikke ville være muligt for dig at opnå, uden at gøre brug af en CDP.

Derfor er det også særligt i marketingøjemed, at man især vil kunne få værdi af en CDP. I en salgsafdeling vil en sådan platform dog også kunne vise sig at være yderst gavnlig.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.