Annoncørbetalt indhold

Hvem skal du vælge, når du skal have lavet en professionel hjemmeside?

Annonce

Hvis du ønsker at tage din forretning til nye digitale højder, så kommer du ikke udenom, at du skal have en ny hjemmeside, der kan løfte din forretning op i den digitale superliga. Men hvis du f.eks. tager en Google søgning på ordet: ”professionel hjemmeside”, så vil du hurtig opdage, at der er et hav af valgmuligheder, hvilket kan gøre det til en stor udfordring for mange, når de skal få et overblik over, hvem deres rigtige match er.

For udover at der er flere tusinde udbydere af hjemmesider, så er der også forskellige typer af udbydere. For spørgsmålet er, om du skal vælge en freelancer, det lille firma eller det store professionelle webbureau.

I princippet kan alle typer af virksomheder levere det samme resultat, der er dog nogle ting du skal være opmærksom på ved alle af disse virksomheder.

Her kommer nogle tanker om disse forskellige leverandører:

Freelanceren

Freelanceren er den lille selvstændige, der måske har lært at lave hjemmesider og design hjemmefra og tilbyder at lave hjemmesider for andre. At vælge freelanceren er ofte den billige løsning, da freelanceren sjældent har de store interne udgifter.

Dog er det ikke sikkert, at du skal regne med at få leveret et top resultat. Freelanceren har ikke nogle kollegaer han kan bruge til at dele viden og erfaring. Han kan heller ikke uddelegere nogle af opgaverne til nogle hardcore specialister. Han skal lave det hele selv, hvilke gør, at han måske ikke kan specialisere sig indenfor et felt.

Det mindre bureau

Det mindre webbureau er ofte defineret som bureauet med 3-6 mand. Det er lidt forskelligt hvad disse bureauer er specialiseret i. Nogle af bureauerne laver både online markedsføring og webdesign, hvor nogle af bureauerne kun er specialiseret i hjemmeside udvikling.

Det mindre bureau har vist, at de kan skabe en forretning og levere nogle ok produkter, som de kan tjene penge på. Dog er det ikke altid at kvaliteten er i top, selvom de er et mindre hold af specialister. Nogle webbureauer laver nemlig standardløsninger på samlebånd.

Det mindre bureau er ofte en god løsning, hvis du har et budget på 20.000 – 50.000 kroner og ønsker at få et unikt design.

Det store bureau

Hvis du skal have en hjemmeside, hvor folk siger ”Wauw”, når folk besøger siden, så skal du overveje at vælge et af de helt store webbureauer, der er vant til at lave hjemmesider til de største firmaer i Danmark.

Et af disse webbureauer kunne f.eks. være Morning Train der bl.a. har haft kunder som 3x34, Vestas og mange flere kendt.

De laver hjemmesider fra bunden, hvor de altid har en specialiseret senior art director indover, der laver designet med en skarp dialog med kunden og deres ønsker.

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.