Annoncørbetalt indhold

Hvilke kosttilskud skal du vælge?

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Der findes efterhånden en del kosttilskud at vælge imellem, hvilket kan gøre det svært at beslutte sig for, hvad der er mest relevant for dig. Kosttilskud er godt for os alle, og bidrager til vores sundhed. Kosttilskud har en gavnlig effekt på os, og du kan finde nogle kosttilskud, der hjælper på bestemte områder. Hvis du er i tvivl om, hvad du skal vælge – så kan du læse med i denne artikel.


Annonce

Fiskeolie

Hvis du ikke får spist så meget fisk og ønsker at få de gode omega-3 fedtsyrer, så kan du tage fiskeolie. De omega-3 fedtsyrer er godt for din krop, også selvom det er et fedtstof. Der er nemlig forskel på de gode og dårlige fedtstoffer. De gode fedtstoffer er bl.a. fiskeolie, men det er også at finde i avocado og nødder. Fiskeolie kan hjælpe dig, hvis du døjer med leddegigt eller for højt blodtryk. Du kan få fiskeolie i flydende form, eller så kan du også tage dem som kapsler eller mindre piller.

Jerntabeletter

Der er mange kvinder, der tager kosttilskud i form af jerntabeletter. Kvinder har nemlig et lavere blodprocent end mænd, også kaldt hæmoglobintal. Derfor er der nogle kvinder, der tager jerntabeletter i forbindelse med, at de menstruerer. Så kan de producere rigeligt med blod til, at de ikke bliver dårlige. Jerntabletter kan også gives til bloddonorer, efter de har doneret blod. Den daglige dosis må ikke være højere end den øvre grænse, da du risikerer at få for meget jern i kroppen. Nogle jerntabeletter kan også være ret hårde mod maven. Sørg for at drikke et glas vand, når du tager dine jerntabletter, så de opløses bedre i din mave. Du kan også henvende dig til din læge, før du begynder at tage jerntabeletter, for at være på den sikre side.


D-vitamin

Mange mennesker tager også tilskud af D-vitamin. D-vitamin er godt for dine knogler og hjælper dig med, at dine led ikke går ondt. D-vitamin kan findes i fødevarer som fisk, kød, æg og ost. D-vitamin dannes faktisk allerede i din krop, men du kan stadigvæk godt komme i underskud af det. Det sker f.eks. om vinteren, hvor solen er borte. Du får nemlig en god portion af dit D-vitamin fra solstråler. Måske du har hørt andre snakke om vinterdepression? Her kan manglen på D-vitamin godt have en stor betydning. Så hvis du mangler noget nyt kosttilskud til hverdagen, så kan du overveje D-vitamin.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.