Annoncørbetalt indhold

Hvornår startes din HR afdeling

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Er du også ejer af eller leder i en mindre eller mellemstor virksomhed i vækst, er du måske begyndt og overveje om, hvornår du skal overveje, at starte en HR afdeling op. De fleste virksomheder starter med en HR afdeling når de rammer 40-50 medarbejdere, som kan holde styr på medarbejderne og hjælpe med og ansætte de nye rette kandidater.


Annonce

Kom godt i gang med din nye HR afdeling, hvad den den skal være inhouse eller outsourcet til et eksternt bureau. Du kan også kombinere disse, som det passer dig.


Inhouse eller bureau?

Der er flere muligheder for, hvordan du bedst kan starte din HR afdeling; du kan enten hyre et rekrutteringsbureau, eller en direkte medarbejder, enten på fuldtid eller deltid. Da HR er bygget på to områder, er det ikke alle HR medarbejdere, som har erfaring fra begge spor.

Der er den administrative del af HR, som arbejder med de interne arbejdsgange og personaletilfredsheden etc. Og så er der dem der finder de rette kandidater. Hvorfor det let kan være en jungle og finde den rette kandidat til og starte afdelingen op, hvorfor vi anbefaler, at teame op med et effektivt rekrutteringsbureau, som kan hjælpe dig med og finde den rette kandidat. Du kan teame op med et rekrutteringsbureau ligegyldigt, hvor stort eller småt jeres team er, hvorfor de kan være en vigtig samarbejdspartner i opbygningen af jeres medarbejder stab.


Hvad tager en HR afdeling sig af

Inden du beslutter dig, for og starte en HR afdeling, skal du overveje, om det overhovedet kan svare sig for dit firma endnu, to have en fuldtidsmedarbejder til og tage sig af HR, hvor ofte de fleste i starten kan nøjes med et rekrutteringsbureau til og hjælpe dem, med disse opgaver. Opgaverne en HR afdeling oftest tager sig er:

  • Rekruttering
  • Ansættelseskontrakter
  • Advarselssager
  • Personaleudvikling
  • Kursusadministration
  • Sygefravær
  • Medarbejdertilfredshedsundersøgelser
  • Afskedigelser
  • Bonusser og goder


Ovenstående er ikke en komplet liste over, hvad HR afdelinger arbejder med, men et godt fingerpeg. Der kan aldrig laves en fast liste for, hvad en person skal lave i en rolle, som er gældende i alle virksomheder. Nogle virksomheder har også medarbejdere, som kun rekrutterer, hvor andre har en til det hele.


Mener du ikke du er klar til en medarbejder til en intern HR afdeling, anbefaler vi at du teamer op og outsourcer disse funktioner til et eksternt firma, som kan hjælpe dig med og indarbejde ovenstående ting.

Hvad venter du på?

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.