Annonce
Varde

Jagt på flugtbilist efter dødsulykke: Kender du ejeren af denne Dodge?

Politiet mener, at flugtbilisten kørte i en bil, der minder om bilen på billedet. Farven på køretøjet kan være lysere eller mørkere. PR-foto: Syd- og Sønderjyllands Politi
I forbindelse med efterforskningen af en færdselsulykke med dødelig udgang håber Syd- og Sønderjyllands Politi på borgernes hjælp til at finde en rødbrunlig pickup truck med åbent lad af mærket Dodge Ram eller Dodge Dakota.

Alslev/Hjerting: Syd- og Sønderjyllands Politi opfordrer borgere i Esbjerg og i Varde til at henvende sig, hvis de enten selv ejer en rødbrunlig pickup truck med åbent lad af mærket Dodge Ram eller Dodge Dakota, eller kender nogen, der ejer denne type køretøj. Det skriver politiet i en pressemeddelelse.

Opfordringen kommer i forbindelse med efterforskningen af en færdselsulykke onsdag den 26. juni klokken 15.45 nær Alslev mellem Varde og Esbjerg.

Ved ulykken bliver en 79-årig mand på cykel påkørt på Hjerting Landevej af køretøjet og dør efterfølgende af sine kvæstelser.

Annonce

Søger vidner

Bilen standser ikke ved ulykkesstedet, men fortsætter i sydgående retning mod Esbjerg.

Køretøjet fortsætter af Hjerting Landevej og drejer sandsynligvis til højre ad Hostrupvej og til venstre ad Kokspang Hedevej.

Syd- og Sønderjyllands Politi ønsker at komme i kontakt med vidner, der har lagt mærke til det rødbrune køretøj på denne rute i tidsrummet mellem 15.45 og 16.00.

Politiet er især interesseret i at komme i kontakt med en ældre kvinde i et mindre sølvfarvet køretøj samt førerne af to andre biler, som kører i modsat retning af den rødbrune pickup truck på Kokspang Hedevej, hvor den rødbrune bil må køre ud i rabatten, så de tre biler kan passere.

Der er en pluk selv-jordbærplantage, som støder helt op til Kokspang Hedevej. Og jordbærplukkere i tidsrummet mellem klokken 15.45 og 16.00 kan muligvis også have observeret det rødbrune køretøj.

Skader på sidespejl

Syd- og Sønderjyllands Politi har tidligere oplyst, at bilens højre sidespejl blev beskadiget som følge af ulykken. Det er dog endnu uklart, hvor store skader, der er tale om. Så vi opfordrer borgere til at kontakte politiet, hvis de har oplysninger om et sådant køretøj, uanset om der er synlige skader på sidespejl eller ej.

Politiet er desuden interesseret i at modtage henvendelser fra borgere, uanset om det drejer sig om en firmabil eller et privat køretøj.

Syd- og Sønderjyllands Politi har efter ulykken efterforsket intensivt for at finde frem til køretøjet og føreren af bilen. Og politiet skal desuden gentage opfordringen til føreren om at melde sig selv.

Borgere med oplysninger kan henvende sig til politiets servicecenter på telefon 1-1-4.

Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Sydjylland

Små handelsskoler risikerer at miste udkantstilskud: Nu står flere til at gå i minus

Leder For abonnenter

Naturligvis har bro følger

Før etableringen af den faste forbindelse over Storebælt var den ingen ende på bekymringerne. Fisk, fugle og pattedyr ville blive truet, måtte man dengang forstå. Efter hensynet til samfundets interesser samt følgerne for flora og fauna blev holdt op mod hinanden, blev bro og togtunnel alligevel bygget. Som bekendt gik verden ikke under. Nu foreligger en rapport om de naturmæssige konsekvenser af en bro mellem Als og Fyn. Vurderingen blev udarbejdet i januar, men er først nu offentliggjort. Forklaringen på forsinkelsen er ukendt, men måske har Vejdirektoratet slet og ret skammet sig over konklusionens banalitet. Broen vil medføre uoprettelig påvirkning af natur og dyrelivet både i anlægs- og driftsfasen. Naturen vil blive påført skader, der ikke kan gøres om, vurderer specialisterne således. Og ja, det er givetvis korrekt. Sådanne konsekvenser ligger i anlægsarbejders natur. Selv en mindre cykelsti forandrer landskabet for bestandigt. Musereder bliver ødelagt, frøer fordrevet og regnormene kan ikke længere komme op. Men skulle man af den grund undlade at sikre børns liv og førlighed på skolevejen? Svaret giver vist sig selv. Naturligvis er sammenligningen sat på spidsen og konsekvenserne af et brobyggeri ulig større end følgerne af en cykelsti. Men der kan alligevel drages nogenlunde ens konklusioner. Fordele og ulemper skal afvejes. Vi skal passe på vores miljø – ikke mindst når der er tale om et sårbart område som farvandet mellem Als og Fyn. Vil byggeri og drift have katastrofale konsekvenser for naturen, må planerne opgives. Broen skal heller ikke etableres, hvis det ikke giver overordnet mening økonomisk og samfundsmæssigt. Til gengæld skal der bygges, hvis hensynet til vores fælles bedste taler for det, og der ikke er udsigt til virkelig alvorlige skader på omgivelserne. Vi må ikke ende samme sted, som vores naboer mod syd, hvor naturklager kan forsinke etableringen af vigtig infrastruktur i år eller nogle gange ligefrem årtier.

Annonce