Annonce
Erhverv

Jeppe og Mads står bag nyåbnet Fuglholt Biler i Grindsted

Jeppe Lindbjerg Fuglsang, til venstre, og Mads Damholt satser på nyere brugte fortrinsvis tyske bilmærker. Foto: Martin Ravn
Jeppe Lindbjerg Fuglsang og Mads Damholt har netop åbnet bilforretningen Fuglholt Biler i Nørregade 61, der især satser på nyere tyske bilmærker i familieklassen.

Grindsted: Der er igen kommet liv i lokalerne og på gårdspladsen i Nørregade 61, hvor der for snart mange år siden lå en servicestation med tilhørende kiosk.

Det er 30-årige Jeppe Lindbjerg Fuglsang og 24-årige Mads Damholt, der netop har åbnet et nyt bilhus, Fuglholt Biler, der især har fokus på nyere tyske bilmærker i familieklassen i en prisklasse på mellem 150.000 kroner og 400.000 kroner.

- Vi vil have en 15 til 20 biler på lager i starten. Hovedparten af de biler, som vi får på lager, importerer vi selv fra primært Tyskland og lidt fra Sverige. Man kan få mere udstyr for pengene ved at importere bilerne selv, fortæller Jeppe Fuglsang.

Parret satser meget på at få biler hjem på bestilling fra kunderne, og Jeppe og Mads kan få de biler hjem, som kunderne gerne vil have.

Der er ingen af dem, der er udlærte mekanikere, og i første omgang bliver der heller ikke ansat en sådan.

- Den kosmetiske klargøring af bilerne klarer vi selv. Vi har så valgt at få den mekaniske klargøring klaret ude i byen, fortæller Jeppe Fuglsang.

Annonce
Mads Damholt, til venstre, og Jeppe Lindbjerg Fuglsang har begge en fortid hos Østergaard Automobiler i Grindsted. Nu har de startet deres egen bilforretning. Foto: Martin Ravn

En drøm for begge

De har begge en fortid hos Østergaard Automobiler, og deres drømme begyndte for alvor en dag, hvor Mads Damholt for sjov sagde til Jeppe Fuglsang, at de bare kunne starte selv.

Det var i efteråret 2019 og derfra er det gået ret stærkt.

- Vi havde flere forskellige lejemål i kikkerten inden vi fandt det her i Nørregade. Det er et fint sted at starte, siger Mads Damholt.

I anledning af Fuglholt Bilers åbning er der reception i Nørregade 61 fredag den 28. februar fra klokken 14.00 til klokken 18.00.

Mads Damholt, til venstre, og Jeppe Lindbjerg Fuglsang har begge en fortid hos Østergaard Automobiler i Grindsted. Nu har de startet deres egen bilforretning. Foto: Martin Ravn
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Kommentar For abonnenter

Mens vi venter på motorvejen

Det er lidt med motorvejene, som det er med vindmøllerne. Vi vil sådan set rigtig gerne have dem, men de skal bare ikke ligge tæt på, hvor vi selv bor. De kritiske røster var klart i overtal, da der tilbage i sommeren 2017 blev sat gang i en offentlig høring af planerne omkring en ny midtjysk motorvej – populært kaldet for Hærvejsmotorvejen. Samme billede er der ved den igangværende høring i forbindelse med VVM-undersøgelsen Tilbage i 2017 var eksempelvis Bække Lokalråd og Bække Borgerforening særdeles klare i mælet i deres høringssvar, hvor én af sætningerne lød således: - Frygten er, at en motorvej - med eller uden afkørselsramper - vil sætte gang i en langsom, men sikker affolkning. Citat slut. Det er ikke noget at sige til, at frygten for en motorvej er til stede. Ikke mindst støjen fra tusindvis af biler, som vil passere forbi, giver anledning til betydelig utryghed hos mange. Dertil kommer også en motorvejs indiskutable indgriben på naturen og miljøet. Argumenterne fra utrygge borgere er ganske forståelige. Men som med meget andet, så er debatten omkring motorveje ikke udelukkende sort eller hvid. Motorvejene kan rent faktisk også bringe noget positivt med sig. Erhvervsudviklingen har ganske mange steder, hvor der er blevet etableret motorveje, vist sig at være positiv. Der er positive eksempler nok – selv inden for vores egen kommune. I Vejen, Brørup og Holsted taler udviklingen i erhvervslivet tæt ved motorvejen sit klart tydelige sprog. Danish Crowns slagteri i Holsted var med sikkerhed ikke blevet placeret i området, havde der ikke været en motorvej Også længere oppe i det midtjyske er der klare fortællinger om, at motorvejen klart kan bringe noget positivt med. I Ikast-Brande Kommune konstateres det, at motorvejene er med til at øge bosætningen og etablering af nye erhvervsvirksomheder. I Silkeborg er der også begejstring. I den midtjyske by er der knap et år efter åbningen af motorvejen for nogle få år siden sat rekord i salget af erhvervsjord. Om hærvejsmotorvejen overhovedet bliver til noget, vil blive afgjort inde på Christiansborg. Men i næste måned – mandag den 16. marts – har Vejdirektoratet inviteret til borgermøde i Vejen. Her vil der blive orienteret om VVM-undersøgelsen og de seks linjeføringer, som er bragt i forslag. To af linjeføringerne vil medføre ganske mange kilometer asfalt gennem Vejen Kommune – og vil også byde på to til- og frakørselsramper dels ved Bække og dels ved Gesten. Hvordan det modtages, må vi se tiden an. Men ud over den forståelige utryghed omkring støj og negativ indvirkning på natur og miljø så vil en ny motorvej også give nogle muligheder. GOD SØNDAG

Annonce