Annonce
Esbjerg

Johan Hoffmann Fonden har tildelt to personer i Den Ny Opera fondens hæderspris

Esbjerg: Bestyrelsen for Johan Hoffmann Fonden har tildelt operachef Lars Ole Mathiasen og projektleder Jakob Næslund Madsen fra Den Ny Opera til en hæderspris på hver 50.000 kroner. Prisen gives for en "langvarig, ekstraordinær indsats inden for et snævert område for kulturen, musikken eller kunsten i Esbjerg Kommune". Prisen blev for første gang uddelt i 2017 til Poul la Cour.

De to prismodtagere, der har fået overrakt priserne ved et privat arrangement hos Jytte og Johan Hoffmann på Endrupholm, roses i bestyrelsens indstilling for "med stort engagement, vilje, gåpåmod og uendelig optimisme at have kastet sig ud i små og store projekter i et bredt spektrum af operaens verden. Projekter, der spænder lige fra opera for skolebørn til forestillinger med både national og international genklang".

"Operaen drives med få midler og en meget lille organisation, men med forbløffende resultater, hvilket utvivlsomt kan tilskrives prismodtagernes evne til på hver sin måde og i et godt samarbejde har fasttømret operaen som en perle i Esbjergs musikliv".

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Danmark

55 til 80 ejendomme risikerer at skulle lade livet ved ny Hærvejsmotorvej

Læserbrev

Mens regeringen tøver, holder danskerne i kø

Læserbrev: Omtrent fire måneder er der gået, siden den socialdemokratiske transportminister, Benny Engelbrecht, proklamerede i JydskeVestkysten, at han for længst er trukket i arbejdstøjet, og at der fra regeringens side bliver arbejdet hårdt på en ny infrastrukturplan. Noget vi i Venstre selvsagt var glade for at høre. Nu er der som sagt gået over fire måneder, og på kalenderen står der 2020. Mere end et halvt år er gået, siden Socialdemokratiet flyttede ind i regeringskontorerne, og danskerne er endnu ikke stillet en infrastrukturplan i udsigt. Mens trafikken på de danske veje snegler sig afsted, og borgere og virksomheder bruger mere tid på kø og trængsel, kan transportministeren end ikke sætte et årstal på en ny infrastrukturplan. Alle os sydjyder må således gå rundt i uvished – vi ved ikke, om vi er købt eller solgt. Og uvisheden skaber selvfølgelig bekymring. For hvad skal der ske med Ny Midtjyske Motorvej? E45/E20 ved Kolding? Rute 11 fra Korskro til Varde? Eller for den sags skyld opgraderingen af Rute 11 til Tønder? Ingen ved det. Sidste år kom vi i Venstre i mål med en aftale om at investere mere end 110 milliarder kronet i vores infrastruktur frem mod 2030. Investeringer, som ville sikre vækst og bosætning over alt i Danmark. Derfor er det mildest talt bekymrende, at vi i Sydjylland ikke kan vide os sikre på, om de investeringer, som vi i Venstre var med til at aftale, overhovedet bliver til noget. I Venstre vil vi arbejde for, at vi hurtigst muligt bliver indkaldt til forhandlinger om en infrastrukturaftale. Vi kan ikke vente længere. For når borgere og virksomheder holder i kø koster det samfundet 20 milliarder kroner om året. Derfor er en god og sammenhængende infrastruktur helt grundlæggende for fortsat vækst og udvikling. Noget som er altafgørende, hvis vi skal investere i velfærd og grønne løsninger. Så alt imens regeringen har skudt endnu et løfte til hjørne, må vækst og udvikling sættes på pause.

Annonce