Annonce
Speedway

Jonas Jeppesen forlænger med Esbjerg Vikings

Jonas Jeppesen, til venstre, har netop forlænget sin aftale med Esbjerg Vikings, så i 2020 skal han igen ud at køre på hold med grandprix-kører Niels-Kristian Iversen. Foto: Sportxpress/Scanpix Ritzau
Stortalentet laver toårig aftale med denne sæsons sølvvindere, der også fortsætter med at have veteranerne Niels-Kristian Iversen og Bjarne Pedersen på holdet i 2020.

ESBJERG VIKINGS: Så er der en ny aftale på plads.

Den danske U21-mester Jonas Jeppesen fortsætter hos sølvvinderne fra Esbjerg Vikings, hvor parterne er blevet enige om en to årig aftale.

21-årige Jeppesen skulle egentlig have kørt for Holsted, men han blev udlånt til lokalrivalerne, da Holsted allerede have René Bach og Nicolai Klindt som B-kører - og i Esbjerg viste han meget hurtigt viste sit værd.

Og han var stærkt medvirkende til, at Vikings kronede en fin sæson med sølv i den afsluttende superfinale.

- Den aftale skulle bare forlænges, siger Esbjerg-holdleder Tom Paarup Madsen.

-Han faldt ind på holdet med det samme, og det har bare været det rigtige match fra start. Vi har været i stand til at forløse det store potentiale, der er i ham, og jeg tror på, at der er meget mere i vente fra en kører, som også bidrager i høj grad til den holdånd, som vi prioriterer så højt.

Jonas Jeppesen er udset til at få en vigtig rolle på holdet sammen med profiler som Niels-Kristian Iversen og Bjarne Pedersen, som Esbjerg Vikings også har aftaler med for den kommende sæson.

- Det sikrer en kontinuitet, som hele tiden har været målet.

Og Jonas Jeppesen var da heller ikke i tvivl om, at han skulle fortsætte i Esbjerg.

- Jeg kan se, at jeg udvikler mig meget ved at køre her. Jeg har haft min bedste sæson i karrieren hidtil, og det vil jeg bygge videre på.

- Jeg tror på, at vi sammen kan løfte tingene endnu mere. Med en aftale på to år har jeg en god base for de næste sæsoner, og så passer det perfekt for en knægt fra Bramming. Jeg glæder mig til fortsat at have hjemmebane på Granly Speedway Arena, lyder meldingen fra B-kører Jonas Jeppesen.

-

Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Leder For abonnenter

Tunnel bliver en klar gevinst

Tysklands rigsrevision, Bundesrechnungshof, har kørt tunnellen under Femern Bælt gennem et regneark og fundet ud af, at den faste forbindelse ikke nødvendigvis kan betale sig set fra den tyske side af grænsen. Revisionen har kalkuleret, at det vil koste omregnet godt 26 milliarder kroner at gennemføre den nødvendige udbygning af veje og jernbaner. Den udgift står muligvis ikke mål med gevinsterne fra en fast forbindelse, mener man. Dette har skabt fornyet røre om projektet blandt tyske politikere. Her har De Grønne hele tiden været skeptiske og kræver nu, at planen tages op til fornyet overvejelse. Set med danske briller minder det om den debat, der udspandt sig før byggeriet af Storebæltsbroen. Den var helt overflødig, det var så hyggeligt at drikke dårlig kaffe på DSB’s færger, og brobyggeriet kunne ødelægge vandmiljøet, lød nogle af argumenterne dengang. I dag ville næppe nogen undvære broen, der ikke kun fysisk, men også mentalt har bundet Danmark meget bedre sammen. År for år sætter trafikken rekord, og investeringen på over 26 milliarder frem mod åbningen i 1998 bliver derfor tilbagebetalt noget hurtigere end de 37 år, der oprindelig blev budgetteret med. Ganske det samme vil formentlig ske for tunellen under Femern Bælt. Naturligvis skal den slags megaprojekter gennemtænkes grundigt. Alle aspekter i forbindelse med såvel økonomi som økologi må tages i betragtning. Ikke desto mindre er der ikke nogen grund til dommedagsscenarier, viser erfaringerne fra Storebælt. Naturligvis er det en indlysende fordel for såvel Danmark som de øvrige, nordiske land, at der bliver nemmere fysisk adgang til det vigtige, tyske eksportmarked. Derfor er Danmark også villig til at finansiere tunnelbyggeriet. Men det handler ikke kun om penge. Vi har meget tilfælles med vores tyske nabo og kan inspirere hinanden til gensidig gavn. Det ved vi i det dansk-tyske grænseland. Samme oplevelse fortjener det grænseland, hvor indbyggerne indtil videre er adskilt af vand.

Annonce