Annonce
Rejser

Jysk Rejsebureau satser mere på vandreture i Europa

Ben Nevis, Storbritanniens højeste bjerg, skal bestiges på vandreturen til Skotland. Men deltagerne skal også gennem dalen Glencoe og vildnisset Rannoch Moor. Foto: Jysk Rejsebureau

Interessen for vandrerejser i Europa er så stor, at Jysk Rejsebureau, som ellers er kendt for skræddersyede rejser til fjerne rejsemål, nu vil til at arrangere vandrerejser tættere på Danmark i større stil.

En overvældende succes med vandrerejser til Caminoen har givet bureauet blod på tanden, og nu følger i første omgang ture til det skotske højland, men mere er på vej, oplyser direktør Niels Amstrup. Det gælder først og fremmest Mallorca, men "vi kigger også lidt på Slovakiet og Slovenien", fortæller han i en pressemeddelelse.

På turen til Skotland skal deltagerne i gennemsnit vandre 21 kilometer om dagen i fem dage. Blandt andet skal de bestige 1344 meter høje Ben Nevis, som er Storbritanniens højeste bjerg. Overnatningsstederne beskrives som "små og hyggelige", hvor man om aftenen kan nyde en lokal whisky eller øl foran pejsen. Trekking-erfaring er ikke nødvendigt, men bureauet forventer, at deltagerne er i god vandreform og har gået vandrestøvlerne til hjemmefra.

Grupperne består af højst 14 personer, og prisen er 10.995 kroner inklusive fly, rejseleder, overnatninger, morgenmad og bagagetransport mellem overnatningsstederne. /thor

Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Mens regeringen tøver, holder danskerne i kø

Læserbrev: Omtrent fire måneder er der gået, siden den socialdemokratiske transportminister, Benny Engelbrecht, proklamerede i JydskeVestkysten, at han for længst er trukket i arbejdstøjet, og at der fra regeringens side bliver arbejdet hårdt på en ny infrastrukturplan. Noget vi i Venstre selvsagt var glade for at høre. Nu er der som sagt gået over fire måneder, og på kalenderen står der 2020. Mere end et halvt år er gået, siden Socialdemokratiet flyttede ind i regeringskontorerne, og danskerne er endnu ikke stillet en infrastrukturplan i udsigt. Mens trafikken på de danske veje snegler sig afsted, og borgere og virksomheder bruger mere tid på kø og trængsel, kan transportministeren end ikke sætte et årstal på en ny infrastrukturplan. Alle os sydjyder må således gå rundt i uvished – vi ved ikke, om vi er købt eller solgt. Og uvisheden skaber selvfølgelig bekymring. For hvad skal der ske med Ny Midtjyske Motorvej? E45/E20 ved Kolding? Rute 11 fra Korskro til Varde? Eller for den sags skyld opgraderingen af Rute 11 til Tønder? Ingen ved det. Sidste år kom vi i Venstre i mål med en aftale om at investere mere end 110 milliarder kronet i vores infrastruktur frem mod 2030. Investeringer, som ville sikre vækst og bosætning over alt i Danmark. Derfor er det mildest talt bekymrende, at vi i Sydjylland ikke kan vide os sikre på, om de investeringer, som vi i Venstre var med til at aftale, overhovedet bliver til noget. I Venstre vil vi arbejde for, at vi hurtigst muligt bliver indkaldt til forhandlinger om en infrastrukturaftale. Vi kan ikke vente længere. For når borgere og virksomheder holder i kø koster det samfundet 20 milliarder kroner om året. Derfor er en god og sammenhængende infrastruktur helt grundlæggende for fortsat vækst og udvikling. Noget som er altafgørende, hvis vi skal investere i velfærd og grønne løsninger. Så alt imens regeringen har skudt endnu et løfte til hjørne, må vækst og udvikling sættes på pause.

Annonce