Annonce
Kolding

Kolding IF-chef efter p-bøderegn under lokalopgør: Det er jeg ked af

4060 tilskuere var på stadion, da Kolding IF og Vejle Boldklub mødtes i 1. division onsdag aften. En lang række tilskuere kunne efter kampen konstatere, at de havde fået en parkeringsbøde, mens kampen blev spillet. Foto: Yilmaz Polat
- Det var meningen, at folk skulle have en god aften på stadion, og så har man sådan parkeringsbøde siddende, når man kommer ud. Det er jeg virkelig ked af det, siger Kolding IF-bestyrelsesformand om de parkeringsbøder, der blev uddelt under kampen mellem Kolding IF og Vejle onsdag aften.

Kolding: Fans af Kolding IF kunne ikke kun ærgre sig over det uafgjorte resultat mod Vejle onsdag aften. Flere af de, der var på fodboldstadion, kunne nemlig også konstatere, at der sad en parkeringsbøde under vinduesviskeren, da de vendte tilbage til deres biler efter kampen.

Claus Holm-Søberg, bestyrelsesformand i Kolding IF, bed også mærke i de mange bøder, og det ærgrer ham gevaldigt.

- Det er uheldigt, og det kunne vi godt have håndteret bedre. Vi burde have samarbejdet bedre med kommunen, så vi kunne have advaret folk om, at en bøde kunne være konsekvensen, hvis man parkerer udenfor båsene, siger formanden.

Det er kommunen, der udskrev parkeringsbøderne, og Claus Holm-Søberg erkender, at parkeringsreglerne naturligvis skal overholdes.

- Det var meningen, at folk skulle have en god aften på stadion, og så har man sådan parkeringsbøde siddende, når man kommer ud. Det er jeg virkelig ked af det. Loven skal overholdes, sådan er det, men derfor kunne vi godt have håndteret det bedre, siger han.

Annonce

Det var meningen, at folk skulle have en god aften på stadion, og så har man sådan parkeringsbøde siddende, når man kommer ud. Det er jeg virkelig ked af det. Loven skal overholdes, sådan er det, men derfor kunne vi godt have håndteret det bedre

Claus Holm-Søberg, bestyrelsesformand Kolding IF

En lærestreg

Klubben mistede for et års tid siden et stort parkeringsområde ved stadion, da klubben i stedet fik en længe ønsket kunstgræsbane.

For ganske nyligt er der desuden blevet optegnet parkeringsbåse i kvarteret, der ligger omkring stadion. De nye båse kan have skabt forvirring i forhold til, hvor man egentlig må parkere, når der er kamp, mener Claus Holm-Søberg.

- Det er der nok mange, der ikke lige lægger mærke til. Så jeg kan godt forstå, at folk er forvirrede over, at der pludselig er båse, man skal holde i. Det skulle man jo ikke tidligere, siger han.

Kolding IF havde inden kampen gjort opmærksom på, at der kunne være parkeringsudfordringer i forbindelse med kampen, men det har tilsyneladende ikke være tilstrækkeligt. Derfor vil han bruge onsdagens p-bøderegn som en lærestreg.

- Vi kommer til at være endnu mere tydelige omkring parkeringsforholdene. Vi skal lave en bedre oversigt over de bedste parkeringsmuligheder. Jeg tænker, det har været opdragende, siger Claus Holm-Søberg.

Han understreger samtidig, at der på sigt skal findes flere parkeringspladser.

- Jeg har et bud på, hvordan det kan gøres, men jeg vil helst ikke sige noget endnu. Det er for tidligt i processen. I forbindelse med diskussionen om varme og lys på stadion vil vi gerne se på området som en helhed, og det er vigtigt, at alle brugere af området er med på en løsning og kan se noget fornuftigt i det, siger bestyrelsesformanden.

Kolding IF skal løse det

På vegne af Kolding Kommune siger Jakob Ville (V), formand for teknik- og klimaudvalget, at det må være op til Kolding IF at finde en løsning på parkeringsudfordringerne.

- Kolding IF havde et ønske om en kunstgræsbane på den daværende parkeringsplads, og de mente, at de godt kunne klare behovet. Så det må være Kolding IF, der løser problemet, siger Jakob Ville.

Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Billund

Gratis: Hyggeaften hos Hr. P

Leder For abonnenter

Naturligvis har bro følger

Før etableringen af den faste forbindelse over Storebælt var den ingen ende på bekymringerne. Fisk, fugle og pattedyr ville blive truet, måtte man dengang forstå. Efter hensynet til samfundets interesser samt følgerne for flora og fauna blev holdt op mod hinanden, blev bro og togtunnel alligevel bygget. Som bekendt gik verden ikke under. Nu foreligger en rapport om de naturmæssige konsekvenser af en bro mellem Als og Fyn. Vurderingen blev udarbejdet i januar, men er først nu offentliggjort. Forklaringen på forsinkelsen er ukendt, men måske har Vejdirektoratet slet og ret skammet sig over konklusionens banalitet. Broen vil medføre uoprettelig påvirkning af natur og dyrelivet både i anlægs- og driftsfasen. Naturen vil blive påført skader, der ikke kan gøres om, vurderer specialisterne således. Og ja, det er givetvis korrekt. Sådanne konsekvenser ligger i anlægsarbejders natur. Selv en mindre cykelsti forandrer landskabet for bestandigt. Musereder bliver ødelagt, frøer fordrevet og regnormene kan ikke længere komme op. Men skulle man af den grund undlade at sikre børns liv og førlighed på skolevejen? Svaret giver vist sig selv. Naturligvis er sammenligningen sat på spidsen og konsekvenserne af et brobyggeri ulig større end følgerne af en cykelsti. Men der kan alligevel drages nogenlunde ens konklusioner. Fordele og ulemper skal afvejes. Vi skal passe på vores miljø – ikke mindst når der er tale om et sårbart område som farvandet mellem Als og Fyn. Vil byggeri og drift have katastrofale konsekvenser for naturen, må planerne opgives. Broen skal heller ikke etableres, hvis det ikke giver overordnet mening økonomisk og samfundsmæssigt. Til gengæld skal der bygges, hvis hensynet til vores fælles bedste taler for det, og der ikke er udsigt til virkelig alvorlige skader på omgivelserne. Vi må ikke ende samme sted, som vores naboer mod syd, hvor naturklager kan forsinke etableringen af vigtig infrastruktur i år eller nogle gange ligefrem årtier.

Team Esbjerg

Dagens gode nyhed: Esbjergs håndbolddronnning laver ny aftale - derfor forlænger Estavana Polman

Sydjylland

Små handelsskoler risikerer at miste udkantstilskud: Nu står flere til at gå i minus

Annonce