Annonce
Sport

Köln fyrer træneren efter nederlag til Skov og co.

Ina Fassbender/Ritzau Scanpix
Efter tre nederlag i træk har FC Köln lørdag fyret Achim Beierlorzer som cheftræner.

Den tyske fodboldklub FC Köln har lørdag fyret cheftræner Achim Beierlorzer efter en skidt sæsonstart i Bundesligaen.

Fredag aften tabte Köln på eget græs med 1-2 til Hoffenheim med Robert Skov på holdet.

Gæsterne fra Hoffenheim vandt på en straffesparkscoring syv minutter inde i tillægstiden.

Det var tredje kamp i træk, at Beierlorzers mandskab gik fra banen med et nederlag.

51-årige Achim Beierlorzer nåede blot 11 ligakampe i spidsen for den tyske traditionsklub, der i sommer købte ham fri i Jahn Regensburg fra den næstbedste række.

Köln betalte omkring fem millioner kroner for at købe Beierlorzer, der har arbejdet som gymnasielærer, fri af trænerkontrakten i Regensburg.

Kritikken meldte sig dog hurtigt, og ved siden af de dårlige resultater i Bundesligaen er Köln også ude af pokalturneringen. Holdet led således et pinligt nederlag på 2-3 til Saarbrücken fra den fjerdebedste række.

Ruhr-klubben indtager næstsidstepladsen i Bundesligaen med syv point efter 11 spillerunder.

/ritzau/

Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Leder For abonnenter

Naturligvis har bro følger

Før etableringen af den faste forbindelse over Storebælt var den ingen ende på bekymringerne. Fisk, fugle og pattedyr ville blive truet, måtte man dengang forstå. Efter hensynet til samfundets interesser samt følgerne for flora og fauna blev holdt op mod hinanden, blev bro og togtunnel alligevel bygget. Som bekendt gik verden ikke under. Nu foreligger en rapport om de naturmæssige konsekvenser af en bro mellem Als og Fyn. Vurderingen blev udarbejdet i januar, men er først nu offentliggjort. Forklaringen på forsinkelsen er ukendt, men måske har Vejdirektoratet slet og ret skammet sig over konklusionens banalitet. Broen vil medføre uoprettelig påvirkning af natur og dyrelivet både i anlægs- og driftsfasen. Naturen vil blive påført skader, der ikke kan gøres om, vurderer specialisterne således. Og ja, det er givetvis korrekt. Sådanne konsekvenser ligger i anlægsarbejders natur. Selv en mindre cykelsti forandrer landskabet for bestandigt. Musereder bliver ødelagt, frøer fordrevet og regnormene kan ikke længere komme op. Men skulle man af den grund undlade at sikre børns liv og førlighed på skolevejen? Svaret giver vist sig selv. Naturligvis er sammenligningen sat på spidsen og konsekvenserne af et brobyggeri ulig større end følgerne af en cykelsti. Men der kan alligevel drages nogenlunde ens konklusioner. Fordele og ulemper skal afvejes. Vi skal passe på vores miljø – ikke mindst når der er tale om et sårbart område som farvandet mellem Als og Fyn. Vil byggeri og drift have katastrofale konsekvenser for naturen, må planerne opgives. Broen skal heller ikke etableres, hvis det ikke giver overordnet mening økonomisk og samfundsmæssigt. Til gengæld skal der bygges, hvis hensynet til vores fælles bedste taler for det, og der ikke er udsigt til virkelig alvorlige skader på omgivelserne. Vi må ikke ende samme sted, som vores naboer mod syd, hvor naturklager kan forsinke etableringen af vigtig infrastruktur i år eller nogle gange ligefrem årtier.

Team Esbjerg

Dagens gode nyhed: Esbjergs håndbolddronnning laver ny aftale - derfor forlænger Estavana Polman

Annonce