Annoncørbetalt indhold

Kom i mediernes søgelys med en præcis pressemeddelelse

Annonce

Følgende artikel er betalt og udarbejdet i samarbejde med TEXTA A/S.

Savner du eller din virksomhed opmærksomhed fra medierne? Har du gang på gang sendt den ene pressemeddelelse efter den anden til diverse lokale aviser, og har du fået et nej tilbage? Så bør du måske læse med her. Denne artikel guider dig til, hvordan du og din virksomhed kommer i mediernes søgelys og får skabt mere presse og omtale, der i sidste ende resulterer i flere besøgende på din virksomheds hjemmeside eller webshop. Ønsker du at finde en mere udførlig guide med endnu flere tips og tricks til verdens bedste pressemeddelelse, kan du finde det hos Texta.

Annonce

Vinklen er altafgørende

Det vigtigste for din pressemeddelelse er, at den har en skarp vinkel – og da en historie kan vinkles på mange forskellige måder, er det vigtigt, at du er konsekvent og ikke har mere end en vinkel gennem hele artiklen.

Er planen for eksempel at få din historie i den lokale avis, da din virksomhed holder til i området, skal du holde fokus på det lokale. Det kunne være, hvilken betydning din nye virksomhed kommer til at have for området. Eller måske du åbner en ny forretning på byens gågade, og din historie kan have fokus på, at butikken vil skabe mere liv og glæde på den lokale gågade.

Fordi en historie kan vinkles på mange måder, er det også vigtigt, at du tilpasser vinklen til det medie, som bringer historien. Derfor er research og et ekstra baggrundstjek altid besværet værd. Derudover skal du tænke over væsentligheden, og hvor du sender den hen. Er din historie væsentlig for lokalområdet – måske din virksomhed er i gang med at udvide eller har fået nye lokaler – eller er den interessant for offentligheden? Alt dette skal du have in mente, når du skriver en god pressemeddelelse.

Annonce

Aktualitet og identificering

Når du skriver dine pressemeddelelser, er det vigtigt, at din nyhed er aktuel. Det nytter altså ikke noget, hvis du sidder og kæmper med at skrive en pressemeddelelse om en gammel nyhed. Derfor skal du tage udgangspunkt i alt det nye, der sker i din virksomhed. Måske du har ansat en ny direktør eller fået en ny PR-medarbejder – så vil det være oplagt at skrive en pressemeddelelse. Eller måske står du i den situation, at du netop har lanceret nye, spændende produkter – måske du har oprettet en webshop, så dine produkter er tilgængelige online – eller måske du netop har startet din helt egen virksomhed. Nyheder som disse egner sig som pressemeddelelser, hvor du kort og præcist kan fortælle om de nye situationer i din virksomhed – hvad end de måtte være.

Du kan også benytte dig af identificering. Har du for eksempel lige få din virksomhed op at køre, kan du med fordel forsøge at identificere dig med læseren, der måske selv går rundt med drømme om at starte sin egen virksomhed. I sådan en pressemeddelelse kan du fortælle din personlige historie, før du startede din virksomhed. Hvilke problemer og konflikter der opstod undervejs, og hvordan du løste dem. Men sørg igen for at gøre det kort og præcist med en slutning, der konkluderer, at du netop har startet din egen virksomhed og er klar til kunder.

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.