Annonce
Erhverv For abonnenter

Kongen af pølsevognen blev ramt på grænsehandlen, men Starbucks redder bundlinjen

I år er det 70 år siden, at esbjergenseren Anker Pallesen skabte den første Cocio, også kaldet kongen af pølsevognen. Det bliver markeret med kampagner og særlige tilbud senere på året. I 2020 kom Cocio Chokolademælk A/S ud med et overskud på 23,6 millioner kroner, men det kunne været blevet endnu bedre, hvis salget ikke var endt under det forventede niveau i Danmark og i grænsehandlen.
Pandemien ramte Cocios salg i Danmark og grænsehandlen. Til gengæld havde man travlt med at producere til den amerikanske kaffegigant Starbucks, og samlet set endte sidste år med et overskud på 23,6 millioner kroner, viser regnskabet for Cocio Chokolademælk A/S.
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Esbjerg For abonnenter

Oceanliner i miniformat har sejlet 60 år mellem Esbjerg og Fanø: Nu sendes den lille motorfærge Sønderho på førtidspension

Annonce