Annoncørbetalt indhold

Kreative måder at markedsføre dit firma og/eller produkt

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Markedsføring er ikke længere, hvad det har været. Tidligere, var der ikke mange, som kiggende på producenterne bag de produkter og services, de købte. Nok fordi den normale borger ikke havde adgang til meget viden om dem.

Nu til dags, skal du sælge både firmaet og produktet, da et dårligt omdømme nemt kan gå hen og miste virksomheden mange penge.

Annonce

Der er en hårfin grænse mellem autentisitet og overdrivelse, som alle firmaer skal holde sig på den gode side af, og det kan du læse mere om i denne artikel.

Grunde til, hvorfor markedsføring er så vigtig 

Som nævnt, så er det vigtigt at firmaet sælger sig selv lige så godt som de sælger deres produkter. I dag, er den normale køber meget opmærksom på, hvad det er for en virksomhed, de køber fra, og det ry de har tilegnet sig bland andre købere samt blandt deres konkurrenter og internt i firmaet.

I dag er det vigtigt, at virksomheder er transparente og autentiske med deres produktions- og salgsmetoder, men de må heller ikke virke, som om, at de pynter for meget på sig selv, da dette også vil virke uægte.

Den gode balance mellem at få opmærksomhed, men undgå at være påtrængende 

Den gode balance er svær at opnå, men det kan lade sig gøre. Og når det hele spiller, så er det også her, at man ser disse firmaer hurtigt stige til toppen af deres brancher.

Måder man kan gøre dette på er gennem kreative måder at drage opmærksomhed til sin virksomhed på.

Kreative måder, hvorpå du kan fange folks opmærksomhed 

Der er mange markedsføringsstrategier, og gennem tiden ændrer det sig hvilke af disse metoder, der er mest passende for den social kontekst de bruges i.

Men i bund og grund, handler det om at fange folks opmærksomhed hvilket kan være svært, så man må ty til specielle metoder. Disse kunne være:

  • At benytte humor i sine reklamer, da det viser, at firmaet har charme. 
  • Gøre brug af søgemaskineoptimering for at booste et produkts omtale. 
  • Opstille en infoskærm i områder, hvor der er mange mennesker. 
  • Sluk for lyden på dine reklamer, dette vil fange opmærksomhed, da vi er vant til konstant støj fra mobil, computer og TV. 

Der er mange måder at fange folket på, men det er vigtigt, at man ikke bliver for påtrængende, da dette vil påvirke firmaets ry negativt, og derved påvirke salget af dets produkter/services.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.