Annoncørbetalt indhold

Læringsspil giver dine elever mere end blot viden

PR-foto credit

Digitale spil bliver ofte beskrevet som redskaber, der kan hjælpe elever med at få viden gennem leg. Hvor effektiv denne form for undervisning er, og om den er lige anvendelig for alle, dette har der endnu ikke været større dybdegående studier om. Men det er der lavet om på for nyligt.


En større undersøgelse støtter alle konklusioner om, at læringsspil er et fantastisk redskab til undervisning, der gør at børn og unge kan få en masse relevant viden gennem sjove spil. Og endda meget mere end det!

Annonce


Undersøgelse viser, at læringsspil har stor, positiv indflydelse

Den første dybdegående undersøgelse for læringsspil & business game har nu konkluderet, at spil fungerer fremragende som et grundlag for undervisning. Undersøgelsen inkluderer mere end 400.000 deltagere verden rundt fra mere end 40 forskellige lande.


Undersøgelsen fokuserede på at undervise deltagerne i sikkerhedsprocedurer med hensyn til flyrejser. Spillet tager fat i ét reelt problem inden for fly- og rejsebranchen, hvor det er almen fakta, at mange passagerer taber fokus, når der informeres om nødsituationer og sikkerhed.


Hvordan undersøger man, hvilken effekt læringsspil har?

HCI Lab har skabt en app, der gratis kunne downloades verden over. Appen gav brugere mulighed for at spille et spil i sjov samtidigt med, at de lærte om flysikkerhed og nødprocedurer.


Research holdet fra HCI Lab gjorde appen gratis for både Android og Apple brugere. Den blev downloadet af mere end 400.000 mennesker af alle aldre og sprog. Research holdet analyserede spillerne, efterhånden som de kom igennem de forskellige baner, sværhedsgrader og vidensniveauer.


Herudover deltog over 40.000 af alle spillerne i forskellige tests, ved siden af spillet, både før og efter at have færdiggjort de 4 niveauer spillet inkluderede.


Resultaterne taler for sig selv: læringsspil giver betydelig viden

Resultaterne var klare: spillerne havde ikke kun generelt fået mere viden om flysikkerhed, de havde fået en betydelig større viden end før. Deltagerne der blev testet, havde opnået en statistisk drastisk ændring i deres viden, inden for den korte tid, det tog dem at færdiggøre spillet.


Undersøgelsen viste også, at all deltagere ikke blot huskede de forskellige sikkerheds procedurer for flyrejser, men at de over tid også blev bedre til at vurdere diverse trusler bedre og hurtigere tage de rigtige beslutninger, ud fra situationen.


Læringsspil kan give elever meget mere end viden

Undersøgelsen fokuserede også på muligheden for, at fejltagelser i spillet kunne vendes til en gevinst. Dette kan være en utrolig fordel for både læringsspil og elever og undervisere. Normalt, når man sidder i et klasseværelse, så er hver fejl man laver ofte en ubehagelig oplevelse på den ene eller anden måde. Men her kan læringsspil vende undervisningsverdenen på hovedet.


Et veludført, og endda et skræddersyet, spil til specifikke undervisningssituationer, kan vende fejltagelser til en positiv oplevelse. En fejl i spilverdenen, kan for elever betyde, at de blot render ind i at skulle løse noget på en anden måde eller skal finde ud af et mysterie. Noget, der kan vække nysgerrighed og interesse, i stedet for ubehag og en følelse af falliterklæring foran andre elever.


Det er både sjovt og hyggeligt, at man kan spille sammen. Men at læringsspil kan give mere end sammenhold og sjove stunder, er en gevinst for både elever og undervisere. Med de rigtige læringsspil kan eleven forhøje sin viden betydeligt, samtidigt med, at læring føles som et trygt og sjovt sted at være - selv når man kommer til at fejle. Fordi, det blot betyder, man kommer helt andre steder hen. Og i sidste ende, måske endda vinder spillet .

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.