Annonce
Billund

Landinspektørfirmaet LE34 udvider i Grindsted

LE 34 udvider engagementet i Grinsted med ansættelsen af Tonny B. Jensen - og sponsoratet med junior springrytteren Fie Gajhede. PR Foto

Grindsted: LE34 i Grindsted har ansat Tonny B. Jensen fra 1. august.

Han skal have fokus på salg og udvikling af LE34's mange digitale løsninger til kommuner, forsyninger, og vandværker.

LE34 er allerede repræsenteret i området ved Jan Thinglev Olsen, som arbejder som markedschef inden for infrastruktur i Norden. Han ser det som en naturlig udvikling at styrke udviklingen i vores område, da der er mange spændende virksomheder, og med ansættelsen af Tonny B. Jensen styrker LE34 sig lokalt.

LE34 har flere end 370 ansatte og har blandt andet kontor i Esbjerg.

Firmaet har endvidere indgået sponsorat med den lokale springrytter Fie Gajhede. Hun er juniorrytter og har heste i Grindsted og rider både landsstævner, og internationale springstævner.

LE34 vil gerne støtte Fie Gajhede de næste par år til at nå op i toppen som juniorrytter og ser frem til samarbejdet.

Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Leder For abonnenter

PostNord er en dødssejler

I årevis har fusionen mellem Post Danmark og det svenske Posten AB til PostNord i 2009 været et problembarn. Der er nemlig så store forskelle mellem Danmark og Sverige, at det har vist sig nærmest umuligt at få fællesskabet til at fungere. Mens Danmark er en digital spydspids, bliver der fortsat ekspederet masser af fysiske breve og dokmenter via posten hos vores nordiske naboer. Og skønt man kan begræde det traditionelle brevs forsvinden i vores land, er udviklingen uafvendelig. Situationen i Danmark har siden 2012 udløst adskillige årsregnskaber med blodrøde tal, hvilket har belastet hele PostNord i fatal grad. I det seneste årsregnskab for 2018 havde den danske del af forretningen et minus på over en milliard kroner. Noget tyder på en bedring i økonomien, men prisen har været høj i form af massefyringer og bestandigt forringet service. Imens fortsætter brevmængden med at falde på grund af den digitale kommunikations fortsatte fremmarch kombineret med alt for lange leveringstider på fysiske breve. Nu er flere partier så åbne for at forlade postsamarbejdet. De nye toner er der grund til at være tilfreds med. For nok er situationen lige nu slem. Men fremover vil den blive endnu værre. Også hos vores naboer vil den moderne kommunikation vinde stadig mere frem. Det er ganske enkelt for hurtigt, bekvemt og billigt at holde digital kontakt med både venner, familie og myndighederne til, at fysiske breve på sigt kan overleve i større omfang. Det gælder også i Sverige. PostNord er med andre ord en dødssejler, det ikke vil være klogt at holde fast i. Lad os få lukket virksomheden, inden vi bruger endnu flere penge på at forlænge dens skrantende eksistens. Naturligvis skal det også fremover være muligt at sende fysisk post i Danmark. Men der er bestemt ingen grund til at genopbygge et nationalt postvæsen. I stedet bør politikerne se på muligheden for at betro opgaven til private aktører. Dyrere og ringere end den nuværende ordning kan det umuligt blive.

Annonce