Annonce
Billund

Lego har fået et nyt ansigt i topledelsen

Lego har skiftet ud i topledelsen, hvor 51-årige Colette Burke fra årsskiftet skal være ansvarlig for legetøjsgigantens kommercielle strategi. Foto: Fabian Bimmer/Scanpix.
Colette Burke skal fra nytår stå i spidsen for Legos kommercielle strategi. Hun bliver samtidig en del af selskabets absolutte topledelse.

Billund: Et nyt ansigt er blevet en del af den absolutte top i Lego. Det skriver Finans.dk på baggrund af en meddelelse fra Lego.

Det drejer sig om 51-årige Colette Burke, der fra årsskiftet vil være ansvarlig for virksomhedens kommercielle strategi og derfor får sæde i Legos absolutte topledelse. Her afløser hun Claus Fyger Pejstrup, som ikke længere er en del af den absolutte ledelse.

- I takt med at detaillandskabet udvikler sig lynhurtigt, er det kritisk at have en sammenhængende strategi for omni-salgskanalerne til at drive den langsigtede vækst og skabe de bedst mulige brand-oplevelser for shoppere online og i butikker, siger administrerende direktør i Lego, Niels B. Christiansen, ifølge Finans, i meddelelsen fra Lego.

25 år hos Bose Corporation

Colette Burke er uddannet i marketing på universiteter i Dublin og i Køln, og hun har desuden læst finansiering på Howard University i USA. Hun kommer fra en stilling hos Bose Corporation, der beskæftiger sig med forbrugerelektronik. Her har hun været i 25 år, og hun har senest stået i spidsen for firmaets globale salg.

Claus Flyger Pejstrup er ikke den eneste, der er gledet ud af Legos absolutte topledelse. Det samme gælder for Skip Kodak, der har haft ansvaret for de amerikanske markeder, samt Eric Maugein, der hidtil har haft ansvar for markederne i Asien og i stillehavsområderne.