Annoncørbetalt indhold

LinkedInannoncering: Det oplagte valg til markedsføring af B2B virksomheder

Annonce

Denne annonce indeholder sponsoreret indhold

Langt de fleste kender til den erhvervsorienteret platform LinkedIn og faktisk er der 2.585.000 registrerede brugere i Danmark hvilket fortæller om platforms styrke inden for B2B, Jobsøgning, rekruttering og generel faglig vidensdeling.

Og med Microsofts køb af LikedIn i 2016 for svimlende 173 milliarder må man sige at platformen fik et blåstempel. Microsoft og LinkedIn har dog ikke ligget på den lade side siden købet, de har nemlig oprustet godt og grundigt på mange parameter, for selvom platformen i sig selv kørte fint rundt, så manglede den alt det Facebook tjente rigtig mange penge på - nemlig annoncerings delen.

Det er en offentlig hemmelig at det ikke var værd at annoncere på LinkedIn i mange år selvom der i forretnings øjemed var rigtig mange muligheder for lige præcis at annoncer inden for Business to Business, ramme specifikke brancher eller type af medarbejdere.

Men den del har altså ændret sig en del inden for de sidste par år hvor de har lanceret flere annonceringsmuligheder og samtidig givet kampagneadministrator delen et ordentlig løft, så det er muligt at samle en kampagne med professionel LinkedIn annoncering. De mest almene typer af annoncer på LinkedIn er:

  • Tekstannonce - kører ude i højre side på desktop og bliver målt via PPC (Pay per click). Det er ofte trafik til din Company Page eller til hjemmeside.
  • Sponsoreret indhold - blander sig i feedet og indeholder en tekst under antal følgere, hvor der står sponsoreret. Det er indhold fra din virksomhedsside, som du kan booste.
  • Video ads - er en del af feedet og giver dig mulighed for vise en video på maksimalt 30 sekunder.
  • Carousel ads - er en del af feedet og giver dig mulighed for at fortælle en interaktiv historie via multiple billeder.
  • Sponsoreret InMails - kan bruges til at målrette Inmails mod leads. Problemet er bare, at det ofte bliver tolket som spam i Danmark og der er også nogle som mener, at det er ulovligt at bruge da du ikke har fået samtykke fra modtageren til at modtage denne slags mails
  • Display ads - er ude i højre side og kan sammenlignes med banner-reklame, som du kender fra andre websites.
  • Leads Gen Forms - er Linkedins leadgenereringsformular, hvor du kan få brugernes LinkedIn-oplysninger til eksempelvis at subscribe til dit nyhedsbrev eller til en uforpligtende samtale
  • Remarketing - Lav målrettede annoncer mod personer som tidligere har besøgt jeres website, jeres kundeliste eller nyhedsbrevsliste.

Du har nu fået en overblik over hvad LinkedIn udbyder af muligheder men det er også essentielt at snakke om pris når man snakker annoncering. Det er heller ikke en hemmelighed at prisen på LinkedIn – sammenlignet med andre sociale medie platforme – er væsentlig højere på annoncer.

Det er der et par gode grunde til:

Først og fremmeste er det en platform som der ikke har nogen konkurrenter – i hvert fald ikke inde for erhverv. Hvor mange ligger f.eks. deres nye job ind på Facebook under information længere?

Det betyder de kan skyde priserne op på annoncering der er specifik målrettet mod:

  • Jobtitler
  • Grupper din målgruppe er medlem af
  • Lokation
  • Specifikke virksomheder (navne, størrelse. branche m.v.)
  • Industrier m.v.

En anden god grund til at LinkedIn har højere annoncerings priser er at B2B virksomheder langt hen ad vejen er villig til at betale meget mere for én kunde end en B2C virksomhed.

Så LinkedIn er stadig et ungt medie hvis man kigger på annonceringsdelen og dens maskinrum i forhold til Facebook og Google men derfor skal man dog ikke undervurdere platformen og annonceringens værktøjet. Der er nemlig mulighedere at hente hvis du kender din målgruppe, ved hvad du er villig til at betale for en kunde og ikke mindst arbejder inden for B2B.

Denne annonce indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.