Annonce
Erhverv

Lokalt designfirma tager en anden vej igennem corona-krisen og omsætter for 100.000 kroner på 63 minutter

Kristian Sidelmann (t.v.) har sammen med sin forretningspartner Rasmus Fiil Svarrer (længst t.h.) succes med designvirksomheden FableWood, som gør det i fremstilling af magnetiske træfigurer. Sammen med de gode ansatte har Fablewood omsat sine nye produkter for 100.000 kroner på 63 minutter efter lanceringen i en crowdfunding-kampagne. Foto: PR
Designvirksomheden FableWood fra Fanø, som producerer magnetiske træfigurer, omsatte for 100.000 kroner på 63 minutter via en crowdfunding-kampagne.

Esbjerg: FableWood fra Fanø, som producerer magnetiske træfigurer, brød sidste år igennem lydmuren, da den lille designvirksomhed med en otte nye dyr i serien indkasserede 700.000 kroner på den amerikanske internetplatform Kickstarter, som formidler finansiering af projekter ved hjælp af crowdfunding.

De finurlige og bæredygtigt fremstillede dyre-træskulpturer med indbyggede magneter, der forener et kreativt stykke legetøj med stilrent dansk design, blev solgt over hele kloden og udvalgte Imerco-butikker begyndte også at sælge figurerne.

Nu er Fablewood fortsat den utraditionelle vej med lanceringen af flere nye magnetiske produkter.

Annonce


Og så er det bare super sjovt, at bygge noget op gennem længere tid, og så endelig fremvise det til folk.

Kristian Sidelmann, medstifter, FableWood


Designvirksomheden fra Nordby, som Kristian Sidelmann fra Nordby og hans forretningspartner Rasmus Fiil Svarrer i Odense står bag, er nemlig tilbage med deres fjerde crowdfunding-kampagne, og selvom kampagnen løber næsten en måned endnu, formåede FableWood at omsætte for 100.000 kroner i forudbestillinger på deres nye fire dyr, på de første 63 minutter. Efter et døgn var tallet vokset til en kvart million kroner.

En spændende kanal

- Det skal ikke være nogen hemmelighed, at vi har været presset over butikslukninger, så crowdfunding er en ideel mulighed for os som opstartsvirksomhed. Vi sælger vores dyr på forudbetaling, så det er money-up-front, fortæller Kristian Sidelmann.

Gennem kampagnen lancerer FableWood et elefant-sæt og et tyresæt, så deres samlede kollektion er nu er 20 dyr. Foto: PR

Han peger derudover på, at Crowdfunding også har en lang række andre fordele, som FableWood også tager med ind i overvejelserne omkring deres brug af crowdfunding.

- Vi finder også hurtigt ud af hvilke produkter, der vil blive efterspørgsel på - og så kan vi jo justere produktionen herefter. Og så giver det også mulighed for ekstra markedsføring, for det er en spændende kanal, hvor man kan prøve en masse ting af, og få reaktioner direkte fra slutkunderne. Og så er det bare super sjovt, at bygge noget op gennem længere tid, og så endelig fremvise det til folk.

Gennem kampagnen lancerer FableWood et elefant-sæt og et tyresæt, så deres samlede kollektion er nu er 20 dyr. Kampagnen løber helt frem til den 7. juni, og kan findes på fablewood.dk og på kickstarter com.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce