Annonce
Varde

Mand steg ud af en hvid BMW og slog en 58-årig kvinde ned

Der blev rekvireret en ambulance til den 58-årige kvinde, som blev slået ned af en mand ved fodgængerfeltet på Ribevej. Foto: Morten Nielsen

Varde: En usædvanlig grov sag om vejvrede fandt sted fredag klokken 15.37 i et fodgængerfelt på Ribevej ved Bellisvej i Varde. Her slog en mand en 58-årig kvinde fra Varde i ansigtet, hvorfor Syd- og Sønderjyllands Politi måtte rekvirere en ambulance.

Vagtchef Ole Aamann fra Syd- og Sønderjyllands Politi fortæller, at den 58-årige kvinde sammen med sin mand var på vej over fodgængerfeltet på Ribevej. Da kommer en hvid BMW, hvor en passagerer giver en fuck-finger til kvinden. Hendes mand giver en fuck-finger tilbage, hvilket får den mandlige fører af den hvide BMW til at vende rundt på Ribevej og køre tilbage.

Annonce
Syd- og Sønderjyllands Politi har gode spor at gå efter og har en god formodning om, hvem der slog den 58-årige kvinde ned på Ribevej. Foto: Morten Nielsen

Forsvarer sin mand

Både føreren og den mandlige passagerer stiger ud ad bilen og går hen til manden. Passageren skubber manden omkuld og ned i busk, hvilket får den 58-årige kvinde til at træde imellem for at forsvare sin mand.

Det får den mandlige passager til at slå kvinden i ansigtet, så hun går omkuld. Derefter tager de to mænd flugten i bilen.

Vagtchef Ole Aamann oplyser, at politiet har gode spor at gå efter, hvorfor gerningsmanden lige så godt kan melde sig selv og få udredt sagen. Han oplyser samtidig, at den 58-årige kvinde ikke er kommet noget alvorligt til, men både hun og hendes mand er noget chokerede over hændelsen.

Annonce
Forsiden netop nu
Leder For abonnenter

Tunnel bliver en klar gevinst

Tysklands rigsrevision, Bundesrechnungshof, har kørt tunnellen under Femern Bælt gennem et regneark og fundet ud af, at den faste forbindelse ikke nødvendigvis kan betale sig set fra den tyske side af grænsen. Revisionen har kalkuleret, at det vil koste omregnet godt 26 milliarder kroner at gennemføre den nødvendige udbygning af veje og jernbaner. Den udgift står muligvis ikke mål med gevinsterne fra en fast forbindelse, mener man. Dette har skabt fornyet røre om projektet blandt tyske politikere. Her har De Grønne hele tiden været skeptiske og kræver nu, at planen tages op til fornyet overvejelse. Set med danske briller minder det om den debat, der udspandt sig før byggeriet af Storebæltsbroen. Den var helt overflødig, det var så hyggeligt at drikke dårlig kaffe på DSB’s færger, og brobyggeriet kunne ødelægge vandmiljøet, lød nogle af argumenterne dengang. I dag ville næppe nogen undvære broen, der ikke kun fysisk, men også mentalt har bundet Danmark meget bedre sammen. År for år sætter trafikken rekord, og investeringen på over 26 milliarder frem mod åbningen i 1998 bliver derfor tilbagebetalt noget hurtigere end de 37 år, der oprindelig blev budgetteret med. Ganske det samme vil formentlig ske for tunellen under Femern Bælt. Naturligvis skal den slags megaprojekter gennemtænkes grundigt. Alle aspekter i forbindelse med såvel økonomi som økologi må tages i betragtning. Ikke desto mindre er der ikke nogen grund til dommedagsscenarier, viser erfaringerne fra Storebælt. Naturligvis er det en indlysende fordel for såvel Danmark som de øvrige, nordiske land, at der bliver nemmere fysisk adgang til det vigtige, tyske eksportmarked. Derfor er Danmark også villig til at finansiere tunnelbyggeriet. Men det handler ikke kun om penge. Vi har meget tilfælles med vores tyske nabo og kan inspirere hinanden til gensidig gavn. Det ved vi i det dansk-tyske grænseland. Samme oplevelse fortjener det grænseland, hvor indbyggerne indtil videre er adskilt af vand.

Annonce