Annonce
Esbjerg

Molslinjen: Derfor valgte vi Hvide Sande Shipyard

Da forskningsskibet Aurora blev bygget på Hvide Sande Shipyard, skete det med deltagelse af rederiet Molslinjen, som netop har hyret værftet i Hvide Sande til at bygge en elektrisk færge. Arkivfoto: Mads Hansen
På ordre fra selskabet Molslinjen skal Hvide Sande Shipyard bygge en ny færge, der i sensommeren 2021 skal indsættes på ruten mellem Fanø og Esbjerg.
Annonce

Hvide Sande: Danmark er ikke just kendt for lave lønninger, og når et rederi beslutter sig for at sætte en ny færge i søen, kan det synes oplagt at vælge et udenlandsk værft. Sådanne tanker har de dog ikke hos Molslinjen, der har placeret en ordre på en ny, elektrisk færge hos Hvide Sande Shipyard.

- Det er altid rart at kunne handle lokalt. Det er vi meget tilfredse med, siger Jesper Maack, der er kommunikationschef hos Molslinjen.

Han siger videre, at rederiet med hovedsæde i Aarhus i forvejen 'har rigtig gode erfaringer med Hvide Sande Shipyard i forbindelse med Molslinjens deltagelse i bygningen af Aarhus Universitets forskningsskib Aurora.'

- Ellers er det jo som altid en vurdering af pris sammenholdt med værft-kvalitet, leveringssikkerhed og forståelse af lokale myndighedskrav. Samt omkostninger til for eksempel tilsyn under byggefasen, tilføjer Jesper Maack.

Hvide Sande Shipyard fik ordren i december sidste år, og ifølge tidsplanen skal den nye færge sættes i drift på ruten Esbjerg-Fanø i sensommeren 2021.

Alt i alt løber projektet op i omkring 100 millioner kroner.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce