Annoncørbetalt indhold

Når alt bliver sat i stå, kigger vi efter online løsninger.

Annonce

Dette indhold er sponsoreret

Da Danmark i midten af marts blev sendt hjem, og det hele lidt føltes som om det gik i stå, var der især et område i den danske økonomi der løb ekstra hurtigt. Online handel. Når vi bliver bedt om at holde vores børn hjemme fra skoler og institutioner, ikke gå på arbejde og aflyse alle ikke nødvendige sammenkomster og sociale aktiviteter, så er der en lille del i mange af os der gå en smule i panik. Vi griber bilnøglerne og køre i Bilka kl. 11 for at sikre vi har nok dåsemad og toiletpapir til tiden i isolation. Eller gør vi?

Vi så nok alle billederne fra supermarkeder og storcentre der blev stormet, den aften Mette Frederiksen sendte os alle hjem. Det var også dramatiske billeder og derfor havde det høj nyhedsværdi på tværs af medier. Hvad medierne dog ikke brugte lige så meget tid på at dække var de enorme aktiviteter der blev sat i gang online. Vi klikkede alt fra mælk til tun og bleer og håndsprit hjem fra nettet som aldrig før. Og vi mange så det som den første løsning, den smarteste eller den de alligevel altid brugte.

Aldrig har det været så naturligt at shoppe online

For mange var det altså ikke uvanligt at klikke varer hjem fra nettet. Måske havde man ikke lige bestilt mælken og havregrynene her før, men hvorfor ikke?

Allerede inden COVIS-19 var internethandlen i stigning, men denne pandemi satte endnu engang tryk på og udfordrede forskellige leverandører på deres systemer, hastighed og sikkerhed på nettet. For hvad kræver det egentligt at vi shopper så meget online? For virksomhederne betyder det at der skal helt andre standarder af sikkerhed og teknik til for at kunne få hjulene til at løbe rundt, samtidigt med at de passer på forbrugerne i en stadigt smartere og mere kompliceret online verden. Virksomhederne optimerer ikke bare deres processer for hurtigere og mere gnidningsfrit at kunne betjene deres kunder, men også for at sikre de hele tiden kan og må.

Sikkerhed på nettet har aldrig været vigtigere

Vi er blevet så vant til at svinge dankortet online og tænker ikke helt lige så meget over det som tidligere. Vi føler vi kender faresignalerne og vi handler ofte ved kendte og anerkendte onlinebutikker, så vi stoler på dem. Med andre ord sætter vi vores lid til at de har styr på sikkerheden.

Et af de initiativer virksomhederne kan bruge for at sikre deres kunders tryghed online er sikkerhedsmærket. Emil Jørgensen var Sikkerhedsmærket fortæller "30.000 hjemmesider bliver hacket hver dag på verdensplan. Det tager i gennemsnit 6 måneder at spore et sikkerhedsbrud og i gennemsnit 3 måneder at fikse det. Det kan altså være meget dyrt ikke at have ordentligt styr på sin IT-sikkerhed" Læs mere om Sikkerhedsmærket.

Derfor kan virksomheder nu benytte tredjeparter som Emil Jørgensen og hans kollegaer til at sikre deres brugere. Dette skaber tryghed online og er med til at færre stormer i Supermarkederne, men i stedet sætter sig ned på sofaen med deres computer på skødet og klikker varer hjem efter ungerne er blevet puttet. Det gør at travle mødre og fædre føler de får ekstra overskud i hverdagen, fordi de ikke også lige skal nå i netto. Og vigtigst af alt så er det med til at bane vejen for endnu mere digital udvikling og fremgang i både det danske, men også det internationale online samfund.

Dette indhold er sponsoreret

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.