Annonce
Erhverv

Netto når milepæl og åbner sin butik nummer 500

Nettos butik nummer 500 åbner torsdag i Carlsbergbyen i København. Butikken er også en del af Nettos nye koncept, der blandt andet har fokus på indretning, nye farver, frugt og grønt og nemme måltider.

Ifølge kender i detailhandel er Netto den stærke dreng i klassen. Torsdag åbner discountkæden endnu en butik.

Torsdag morgen er ikke blot en ny dag for Nettos butikker, men også et nyt kapitel i supermarkedskædens 37 år lange historie.

Netto åbner nemlig butik nummer 500, der kommer til at ligge i Carlsbergbyen i København.

- Det er en milepæl for os.

- Jeg tror ikke, at der var nogen, der havde forestillet sig i 1981, at vi ville få 500 butikker på 37 år, siger Michael Løve, direktør i Netto.

Ifølge Michael Løve skyldes Nettos position i Danmark flere årsager.

Kæden har blandt andet holdt stædigt fast i et stramt koncept med lave priser, et stærkt basissortiment og nye varer hver uge - hvilket har gjort, at discountkædens kunder er trofaste, lyder det fra direktøren.

Og Netto er den stærke dreng i klassen, lyder det fra direktør Bruno Christensen fra firmaet Detailhandels Promotion.

- Når Netto ligger, som de gør, så skyldes det, at de for mange år siden indtog positionen, som danskernes mest populære indkøbssted.

- Med 500 butikker er det Danmarks største supermarkedskæde - der er ingen af de andre, der når op i nærheden af den omsætning, som Netto-butikkerne har, siger Bruno Christensen.

Men selv om Netto stormer frem, så erkender den, at den har en stor konkurrent blandt andre discountkæder - nemlig Rema 1000.

Ifølge Bruno Christensen har Rema 1000 opnået en positiv position i de forskellige image-målinger, der har været. Netto har dog ikke det store at frygte.

- Netto har den høje troværdighed omkring lave priser, siger Bruno Christensen.

Når Netto åbner butik nummer 500, bliver det med en blanding af gamle og nye tiltag.

- Vi vil fortsætte med at holde fast i, det vi er gode til, siger Michael Løve.

- Men nogle gange skal man også forandre for at bevare, siger direktøren med henvisning til Nettos nye koncept, der blandt andet har fokus på indretning, frugt og grønt og nemme måltider.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Mens regeringen tøver, holder danskerne i kø

Læserbrev: Omtrent fire måneder er der gået, siden den socialdemokratiske transportminister, Benny Engelbrecht, proklamerede i JydskeVestkysten, at han for længst er trukket i arbejdstøjet, og at der fra regeringens side bliver arbejdet hårdt på en ny infrastrukturplan. Noget vi i Venstre selvsagt var glade for at høre. Nu er der som sagt gået over fire måneder, og på kalenderen står der 2020. Mere end et halvt år er gået, siden Socialdemokratiet flyttede ind i regeringskontorerne, og danskerne er endnu ikke stillet en infrastrukturplan i udsigt. Mens trafikken på de danske veje snegler sig afsted, og borgere og virksomheder bruger mere tid på kø og trængsel, kan transportministeren end ikke sætte et årstal på en ny infrastrukturplan. Alle os sydjyder må således gå rundt i uvished – vi ved ikke, om vi er købt eller solgt. Og uvisheden skaber selvfølgelig bekymring. For hvad skal der ske med Ny Midtjyske Motorvej? E45/E20 ved Kolding? Rute 11 fra Korskro til Varde? Eller for den sags skyld opgraderingen af Rute 11 til Tønder? Ingen ved det. Sidste år kom vi i Venstre i mål med en aftale om at investere mere end 110 milliarder kronet i vores infrastruktur frem mod 2030. Investeringer, som ville sikre vækst og bosætning over alt i Danmark. Derfor er det mildest talt bekymrende, at vi i Sydjylland ikke kan vide os sikre på, om de investeringer, som vi i Venstre var med til at aftale, overhovedet bliver til noget. I Venstre vil vi arbejde for, at vi hurtigst muligt bliver indkaldt til forhandlinger om en infrastrukturaftale. Vi kan ikke vente længere. For når borgere og virksomheder holder i kø koster det samfundet 20 milliarder kroner om året. Derfor er en god og sammenhængende infrastruktur helt grundlæggende for fortsat vækst og udvikling. Noget som er altafgørende, hvis vi skal investere i velfærd og grønne løsninger. Så alt imens regeringen har skudt endnu et løfte til hjørne, må vækst og udvikling sættes på pause.

Kolding For abonnenter

JV-Panelet: Det mener vi om lukningen af Danfoss-fabrik, parkeringssituationen i midtbyen og resultatlønnede konsulenter

112

Lastbil ramt af bom i overkørsel i Ribe

Annonce