Annonce
Kolding

Netto om giftedderkop: Vi skal sikre, at kunderne er trygge

Det er første gang, at Netto i Danmark får henvendelse fra en kunde, der har fået en giftig edderkop med hjem med deres bananer, forklarer kædens regionschef.

Annonce

Da Finn Nielsen henvendte sig til Netto, efter at hans datter angiveligt opdagede en stor edderkop i den banan, familien havde købt i Netto på Hylkedalsvej i Kolding, reagerede Netto med en undskyldning og med at sikre, at en skadedyrsbekæmper rykkede ud.

- Hvis en kunde fortæller os, at de har set en edderkop, som menes at stamme fra eksempelvis en banan, er det klart, at vi tager en række forholdsregler, så vi sikrer, at kunden er tryg. Det gør vi eksempelvis ved at få en professionel skadesdyrsbekæmper til at fjerne edderkoppen. I det konkrete tilfælde har Rentokil besøgt hjemmet tre gange for at fjerne den. Dog har der ikke været spor efter den formodede edderkop, men skadedyrskæmperen har naturligvis placeret tilstrækkelig gift til, at edderkoppen ikke vil overleve, såfremt den skulle dukke op, siger Nettos regionschef, Claus Sjödin.

Annonce

Første gang

Det er første gang, at Netto oplever et tilfælde som dette, hvor en kunde mener at have fundet en giftig edderkop i deres bananer. Men Claus Sjödin minder om, at der er tale om et naturprodukt og at der derfor er risiko for, at der kommer andre naturlige elementer med på turen fra produktionslandet til Danmark.

- Transporten henover eksempelvis Atlanterhavet i en container er ikke særlig gode vilkår for en edderkop, og de få edderkopper, som tager turen til Europa, vil stort set altid dø som følge af forholdene under transporten. Derfor vil vores medarbejdere i Frugt og Grønt, såfremt der bliver spottet en edderkop, naturligvis fjerne den og kassere varen, lover Claus Sjödin.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce