Annonce
Billund

Ny café åbner i Grindsted

Shindar Ahmad (Tv) med sin bror Jodi Ahmad (th). Jodi skal arbejde for sin storebror i caféen. Foto: André Thorup
Der kommer mere liv i midtbyen i Grindsted, for til foråret åbner et spisested i den tidligere bagerforretning i Vestergade.

Grindsted: Et nyt spisested åbner i Grindsted til foråret, og det bliver en café med fokus på klassiske caféburgere og grillmad. Navnet på caféen er Royal Café, og placeringen bliver i det tidligere bageri i Vestergade.

Indehaveren af den nye café er Shindar Ahmad, der selv bor i Grindsted.

- Jeg er glad for at bo i Grindsted og for de mennesker, der bor her. Jeg vil derfor gerne lave et hyggeligt og roligt spisested for dem. Når man kommer her, er man ikke bare en kunde, men skal behandles, som var man familie, siger Shindar Ahmad.

Royal Café bliver den femte café i Grindsted, men det ser den kommende caféejer ikke som en udfordring.

- Jeg tror på mig selv, og at det jeg laver, er godt, siger han.

Og det bliver Shindar Ahmad selv, der skal stå i køkkenet og kokkerere til caféens gæster.

- Jeg foretrækker at lave maden selv, fordi jeg ved, hvordan den skal smage, siger ejeren.

Annonce

Tidligere selvstændig

Når caféen står færdig, vil der være plads til mellem 40 og 50 spisende gæster.

- Jeg overvejer også at tilbyde takeaway, men da det er mig, der står i køkkenet, afventer jeg i forhold til, om jeg kan overskue begge dele, siger Shindar.

Shindar Ahmad har boet i Danmark i fem år. Han kommer oprindeligt fra Syrien, hvor han både har arbejdet i restaurationsbranchen, men også prøvet kræfter med livet som selvstændig, da han var ejer af et supermarked.

Han satser på at caféen åbner senest i begyndelsen af april.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Kultur For abonnenter

Krig og nye gæster påvirker hverdagen på Badehotellet: Sæson 7 balancerer fermt mellem feelgood og mere alvorsfulde takter

Leder For abonnenter

Det utilgivelige læk

Danmark er et af de mest digitaliserede lande i verden. Det nyder vi som borgere godt af, når vi eksempelvis kan betale i supermarkedet via en app, eller når vi skal i kontakt med offentlige myndigheder og ikke behøver af møde fysisk op. Tager man blot et smut syd for grænsen, vil man opdage et samfund, der virker tilbagestående i forhold til at høste fordelene af et digitaliseret samfund. Men udviklingen har også sine omkostninger. Eksempelvis kan det være svært for ældre at finde ud af selvangivelsen eller anden form for computerkontakt med myndighederne. Disse generationsudfordringer gøres der meget for at afbøde, men nogle omkostninger er af en karakter, så de er utilgivelige. En sådan er Sygehus Lillebælts læk, som netop er blevet kendt i offentligheden, af fortrolige oplysninger om godt en halv million patienter. Kort fortalt har blandt andet cpr-numre, navne og hjerteoplysninger i flere end fem år ligget tilgængelige for alle 26.000 ansatte i Region Syddanmark samt et ukendt antal samarbejdspartnere fra ind- og udland. Regionen og sygehuset er blevet kritiseret for lækket i en afgørelse fra Datatilsynet, men lægelig direktør på Sygehus Lillebælt Mads Koch Hansen har "ikke fantasi til at forestille sig", at nogle ansatte uberettiget skal have gjort brug af patienternes oplysninger. Det kræver nu ellers ingen livlig fantasi at forestille sig, at der blandt 26.000 ansatte samt samarbejdspartnere i ind- og udland skulle findes et enkelt broddent kar, hvis moral og syn på tavshedspligt er flosset. Selv om den i øvrigt afgående lægelige direktørs tillid til sine ansatte kan være sympatisk, er den grænsende til naiv. Desværre oplever vi af og til disse helt utilgivelig læk af personlige oplysninger fra offentlige myndigheder, og netop fordi digitaliseringen af samfundet ikke kan spoles tilbage, er der grund til på det kraftigste at indskærpe vigtigheden af, at have styr på den slags. Mister folk først tilliden til myndighederne, kan det være uopretteligt.

Annonce