Annonce
forside

Ny indsamlings- og informationsmedarbejder i BDM

Martin Højgaard Jensen er ansat hos Brødremenighedens Danske Mission, Christiansfeld. Privatfoto

Kolding: Martin Højgaard Jensen, Vejle er ansat som indsamlings- og informationsmedarbejder hos Brødremenighedens Danske Mission i Christiansfeld. Martin har en 3-årig teologisk grunduddannelse og har efterfølgende taget en diplomuddannelse i ledelse. Han har været præst i Sjølundkirken i Næstved og har været lærer på Skovbo Efterskole. Derudover har Martin Højgaard Jensen været engageret i redaktionen af et livsstilsmagasin og har været lokalt ansvarlig for koordineringen og afviklingen af indsamlingen til Dansk Flygtningehjælp.

Martin Højgaard Jensen afløser Sten Nielsen, der har været ansat i en ½-tids stilling i 3 år og som nu går på pension. Martin Højgaard Jensen påbegyndte sit nye job den 15. januar 2019.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Kolding For abonnenter

JV-Panelet: Det mener vi om lukningen af Danfoss-fabrik, parkeringssituationen i midtbyen og resultatlønnede konsulenter

Læserbrev

Mens regeringen tøver, holder danskerne i kø

Læserbrev: Omtrent fire måneder er der gået, siden den socialdemokratiske transportminister, Benny Engelbrecht, proklamerede i JydskeVestkysten, at han for længst er trukket i arbejdstøjet, og at der fra regeringens side bliver arbejdet hårdt på en ny infrastrukturplan. Noget vi i Venstre selvsagt var glade for at høre. Nu er der som sagt gået over fire måneder, og på kalenderen står der 2020. Mere end et halvt år er gået, siden Socialdemokratiet flyttede ind i regeringskontorerne, og danskerne er endnu ikke stillet en infrastrukturplan i udsigt. Mens trafikken på de danske veje snegler sig afsted, og borgere og virksomheder bruger mere tid på kø og trængsel, kan transportministeren end ikke sætte et årstal på en ny infrastrukturplan. Alle os sydjyder må således gå rundt i uvished – vi ved ikke, om vi er købt eller solgt. Og uvisheden skaber selvfølgelig bekymring. For hvad skal der ske med Ny Midtjyske Motorvej? E45/E20 ved Kolding? Rute 11 fra Korskro til Varde? Eller for den sags skyld opgraderingen af Rute 11 til Tønder? Ingen ved det. Sidste år kom vi i Venstre i mål med en aftale om at investere mere end 110 milliarder kronet i vores infrastruktur frem mod 2030. Investeringer, som ville sikre vækst og bosætning over alt i Danmark. Derfor er det mildest talt bekymrende, at vi i Sydjylland ikke kan vide os sikre på, om de investeringer, som vi i Venstre var med til at aftale, overhovedet bliver til noget. I Venstre vil vi arbejde for, at vi hurtigst muligt bliver indkaldt til forhandlinger om en infrastrukturaftale. Vi kan ikke vente længere. For når borgere og virksomheder holder i kø koster det samfundet 20 milliarder kroner om året. Derfor er en god og sammenhængende infrastruktur helt grundlæggende for fortsat vækst og udvikling. Noget som er altafgørende, hvis vi skal investere i velfærd og grønne løsninger. Så alt imens regeringen har skudt endnu et løfte til hjørne, må vækst og udvikling sættes på pause.

Vejen

Ny bestyrelse i Kulturelt Samråd

Danmark

Mette F: Østdanmark skal betale mere for et land i balance

Annonce