Annonce
Kolding

Ny kampagne skal trække folk til Kolding fra storbyerne

Kampagnen består af en række portrætter af borgere, som bor Kolding, og afspejler sider, der gør kommunen attraktiv for målgruppen. De medvirkende i kampagnen er personer, som målgruppen kan spejle sig i. Foto: Kolding Kommune
Kolding Kommune søsætter en kampagne på Facebook og Instagram, der skal vise familier fra Aarhus, Odense og Esbjerg, at Kolding er et attraktivt sted at slå sig ned.

Kolding: Tilflytningen til Kolding Kommune er historisk høj i øjeblikket. I 2019 og 2020 flyttede der hvert år flere end 4.530 personer til kommunen. I begyndelsen af 2010’erne lå tilflytningen under 4.000 personer om året.

Selvom flere i disse år vælger at slå sig ned i Kolding Kommune, flytter et stadig større antal derfra.

Derfor arbejdes der i Kolding Kommune på flere forskellige tiltag, der skal være med til at vise, hvorfor Kolding Kommune er attraktiv. Nu tager man derfor hul på en annoncekampagne på sociale medier, der skal rammer en bestemt gruppe.

Annonce

Unge og nyuddannede i søgelyset

Målgruppen er de 28-35-årige, der enten er nyuddannede eller har afsluttet en uddannelse inden for de seneste fem år.

De er i etableringsfasen af deres liv og skal finde ud af, hvor de skal bosætte sig permanent, så ønsker om bolig, arbejde, familie- og fritidsliv kan blive indfriet. De kan have børn i førskolealderen eller planer om at få børn forholdsvis snart.


Der er flere grunde til, at vi fokuserer på denne målgruppe. Blandt andet de stigende boligpriser i de større uddannelsesbyer sammenholdt med tendensen til, at der er et øget fokus på finde sig en bedre balance mellem det at have et arbejde og det at leve sit liv.

Jørn Pedersen


- Der er flere grunde til, at vi fokuserer på denne målgruppe. Blandt andet de stigende boligpriser i de større uddannelsesbyer sammenholdt med tendensen til, at der er et øget fokus på finde sig en bedre balance mellem det at have et arbejde og det at leve sit liv. Det er nemlig nogle af årsagerne til, at flere unge familier søger væk fra de store byer - og også længere væk end til forstæderne, forklarer borgmester i Kolding Kommune Jørn Pedersen (V).

Annoncerne leder målgruppen ind til en kampagneside på komtilkolding.dk, hvor fortællingerne om borgerne bliver udfoldet. Her kan de også læse om, hvad Kolding Kommune har at byde på for tilflyttere.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Sønderborg

Endelig liv i posthuset igen: Brødre er klar med ny restaurant

Annonce