Annonce
Varde

Ny udstiller: At male er at fordybe sig

I øjeblikket maler Linda Uhre overvejende mennesker, og hendes farvevalg er gennemgående blå og grønne nuancer. PR-foto

Varde: Linda Uhres malerier hænger de næste par måneder på Center for Sundhedsfremme i Varde. Til daglig er hun afdelingsleder i Samstyrken Lundvej. Det er et samværs/aktivitets- og beskæftigelsestilbud for voksne udviklingshæmmede. - I min dagligdag har jeg mange bolde i luften, og ofte er tiden ikke til fordybelse. Den tid får jeg til gengæld, når jeg maler. Jeg maler i temaer, der optager mig her og nu, og sådan som jeg ser det. Temaerne spænder vidt og er pt. klima, ensomhed, retfærdighed, fremskridt, venskaber og bevægelse. De forskellige temaer får en lille tanke på skrift med på vejen, fortæller Linda Uhre i en pressemeddelelse. - En anden god ting ved maleri er, at man kan slippe drømmene løs. Udtrykkene i mine malerier er enten ud fra de drømme, jeg har for fremtiden, eller de drømme, jeg har ført ud i livet, eller noget, som forbliver en drøm. I øjeblikket maler jeg overvejende mennesker, og mit farvevalg er gennemgående blå/grønne nuancer, hvilket kan fortolkes som et håb/en drøm (grønt) om en større harmonisering (blå) i vores samfund, når det handler om befolkningsgrupper og klimaspørgsmål, forklarer kunstneren.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Danmark

55 til 80 ejendomme risikerer at skulle lade livet ved ny Hærvejsmotorvej

Læserbrev

Mens regeringen tøver, holder danskerne i kø

Læserbrev: Omtrent fire måneder er der gået, siden den socialdemokratiske transportminister, Benny Engelbrecht, proklamerede i JydskeVestkysten, at han for længst er trukket i arbejdstøjet, og at der fra regeringens side bliver arbejdet hårdt på en ny infrastrukturplan. Noget vi i Venstre selvsagt var glade for at høre. Nu er der som sagt gået over fire måneder, og på kalenderen står der 2020. Mere end et halvt år er gået, siden Socialdemokratiet flyttede ind i regeringskontorerne, og danskerne er endnu ikke stillet en infrastrukturplan i udsigt. Mens trafikken på de danske veje snegler sig afsted, og borgere og virksomheder bruger mere tid på kø og trængsel, kan transportministeren end ikke sætte et årstal på en ny infrastrukturplan. Alle os sydjyder må således gå rundt i uvished – vi ved ikke, om vi er købt eller solgt. Og uvisheden skaber selvfølgelig bekymring. For hvad skal der ske med Ny Midtjyske Motorvej? E45/E20 ved Kolding? Rute 11 fra Korskro til Varde? Eller for den sags skyld opgraderingen af Rute 11 til Tønder? Ingen ved det. Sidste år kom vi i Venstre i mål med en aftale om at investere mere end 110 milliarder kronet i vores infrastruktur frem mod 2030. Investeringer, som ville sikre vækst og bosætning over alt i Danmark. Derfor er det mildest talt bekymrende, at vi i Sydjylland ikke kan vide os sikre på, om de investeringer, som vi i Venstre var med til at aftale, overhovedet bliver til noget. I Venstre vil vi arbejde for, at vi hurtigst muligt bliver indkaldt til forhandlinger om en infrastrukturaftale. Vi kan ikke vente længere. For når borgere og virksomheder holder i kø koster det samfundet 20 milliarder kroner om året. Derfor er en god og sammenhængende infrastruktur helt grundlæggende for fortsat vækst og udvikling. Noget som er altafgørende, hvis vi skal investere i velfærd og grønne løsninger. Så alt imens regeringen har skudt endnu et løfte til hjørne, må vækst og udvikling sættes på pause.

Annonce