Annonce
Kolding

Nyt madsted åbner ved åen

Kevin Guldborg i midten står i spidsen for Quality Chicken, mens Rasmus Høj og Freia Rohr vil stå for den daglige drift af madvognen på Vejlevej og lokalet på Søndertorv. Foto: Steffen Nielsen
Takeawaystedet Quality Chicken åbner i løbet af februar på Søndertorv.

Kolding: I november 2018 parkerede madvognen Quality Chicken for første gang foran Kolding Storcenter, og konceptet blev hurtigt taget godt imod. Så godt at vognen, der er specialiseret i grillkylling, ofte har haft udsolgt allerede et par timer før lukketid.

Det har givet folkene bag madvognen blod på tanden, så i næste måned åbner de en permanent afdeling af Quality Chicken i lokalet Søndertorv 1, mens madvognen er flyttet fra Kolding Storcenter til Aunsbjerg Biler på Vejlevej 167.

- Vi er blevet taget rigtig godt imod. Folk kommer både fra Vejle, Haderslev og Fredericia, og vi kan næsten ikke følge med, siger Kevin Guldborg, som står for driften af Quality Chicken og selv har opfundet konceptet og bygget den oprindelige madvogn.

Det er også Kevin Guldborg, der har udset sig det nye lokale på Søndertorv, da han i løbet af sommeren sad ved åen og drak kaffe.

- Jeg kan rigtig godt lide vandet hernede og synes, her er rigtig hyggeligt, så jeg tænkte, at den her butik skal jeg have.

Annonce

Quality Chicken

Sælger takeaway-kylling fra en madvogn på Vejlevej 167 og åbner i løbet af februar et nyt madsted på Søndertorv 1.

Konceptet er ejet af Jens Pedersen fra Nørre Snede, mens Kevin Guldborg står for den overordnede drift.

Det nye sted på Søndertorv vil i vinterhalvåret have åbent fra klokken 16 til 20 i hverdage, mens man åbner klokken 10 i sommerperioden. Desuden vil der være natåbent i weekenderne.

Se mere på facebook.com/QaulityChicken.

Takeaway og udeservering

Det er primært kyllingeretter som takeaway, det nye spisested kommer til at sælge, men der bliver også i sommerhalvåret mulighed for at sidde ved borde foran Quality Chicken og spise sin mad, ligesom der blandt andet vil blive solgt is og smoothies i den lune del af året.

Håbet er, at det nye takeawaysted på Søndertorv er første skridt mod en landsdækkende kæde.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Kultur For abonnenter

Krig og nye gæster påvirker hverdagen på Badehotellet: Sæson 7 balancerer fermt mellem feelgood og mere alvorsfulde takter

Leder For abonnenter

Det utilgivelige læk

Danmark er et af de mest digitaliserede lande i verden. Det nyder vi som borgere godt af, når vi eksempelvis kan betale i supermarkedet via en app, eller når vi skal i kontakt med offentlige myndigheder og ikke behøver af møde fysisk op. Tager man blot et smut syd for grænsen, vil man opdage et samfund, der virker tilbagestående i forhold til at høste fordelene af et digitaliseret samfund. Men udviklingen har også sine omkostninger. Eksempelvis kan det være svært for ældre at finde ud af selvangivelsen eller anden form for computerkontakt med myndighederne. Disse generationsudfordringer gøres der meget for at afbøde, men nogle omkostninger er af en karakter, så de er utilgivelige. En sådan er Sygehus Lillebælts læk, som netop er blevet kendt i offentligheden, af fortrolige oplysninger om godt en halv million patienter. Kort fortalt har blandt andet cpr-numre, navne og hjerteoplysninger i flere end fem år ligget tilgængelige for alle 26.000 ansatte i Region Syddanmark samt et ukendt antal samarbejdspartnere fra ind- og udland. Regionen og sygehuset er blevet kritiseret for lækket i en afgørelse fra Datatilsynet, men lægelig direktør på Sygehus Lillebælt Mads Koch Hansen har "ikke fantasi til at forestille sig", at nogle ansatte uberettiget skal have gjort brug af patienternes oplysninger. Det kræver nu ellers ingen livlig fantasi at forestille sig, at der blandt 26.000 ansatte samt samarbejdspartnere i ind- og udland skulle findes et enkelt broddent kar, hvis moral og syn på tavshedspligt er flosset. Selv om den i øvrigt afgående lægelige direktørs tillid til sine ansatte kan være sympatisk, er den grænsende til naiv. Desværre oplever vi af og til disse helt utilgivelig læk af personlige oplysninger fra offentlige myndigheder, og netop fordi digitaliseringen af samfundet ikke kan spoles tilbage, er der grund til på det kraftigste at indskærpe vigtigheden af, at have styr på den slags. Mister folk først tilliden til myndighederne, kan det være uopretteligt.

Annonce