Annonce
Billund

Nyt samarbejde skal vække danskernes interesse for at besøge Billund

Legoland, Lalandia, Lego House og Wow Park satser i samarbejde med VisitBillund på at udbrede kendskabet til Billund til danskerne i år. Arkivfoto
Et nyt markedsføringssamarbejde mellem Billunds store turistattraktioner og VisitBillund skal få danskernes øjne op for de mange feriemuligheder og -aktiviteter i Billund Kommune.
Annonce

Billund: Når komiker, skuespiller og musiker Martin Brygmann i Bare Danmark-kampagnen slår et slag for at nyde sin ferie hjemme i år - underforstået på grund af coronakrisen - så er det uden indslag fra Legoland og Billund generelt. Kampagnen er nemlig lavet i samarbejde med destinationsselskaberne herhjemme, men sådan ét er Billund endnu ikke en del af, så nu har Billund-aktører taget sagen i egen hånd for at få danskernes øjne op for alt det gode, der er og foregår i Billund og omegn.

Legoland, Lego House, Lalandia og Wow Park er gået sammen med VisitBillund med Facebook og Instagram som platforme i forsøget på at nå og få flere danskere til at besøge Billund, nu hvor de udenlandske turister ikke kommer i samme grad som tidligere.

- Vi har set på, hvad vi i denne situation med coronakrisen har kunnet gøre -ikke mindst for vores overnatningssteder og mindre turiststeder, forklarer Lea Bennedsen, turistkoordinator, der sammen med områdets store flagskibe har rystet posen lidt.

- Vi vil have fokus på to spor i markedsføringen - det ene vil være på de attraktioner, der er i Billund, og her vil der være forskellige konkurrencer, hvor man kan vinde ophold for eksempel på Hotel Legoland sommeren over, fortæller Lea Bennedsen.

Annonce

Attraktioner løfter sammen

Det andet spor har mere fokus på lokale perler som Engsøen, Karensminde og Grene Sande.

- Vi vil gerne vise alt det bedste fra Billund frem, og vi har derfor ikke kun fokus på børnefamilier. En ferie i Billund kan også være interessant for familien med teenagere, der vil ud og cykle,og regner det en dag, kan Lego House måske være interessant, siger Lea Bennedsen, der tilføjer, at Billund har meget mere, end folk umiddelbart regner med, og det er ukendt for mange.

De store attraktioner i Billund er en del af Legoland Billund Resort, et stort markedsføringssamarbejde på tværs af kommuner og attraktioner, men grundet coronavirus er det sat i bero.

VisitBillund

VisitBillund er sammen med Legoland, Lego House, Lalandia og Wow Park gået sammen om at skabe opmærksomhed omkring Billund som feriested for danskerne.

Læs mere på VisitBIllund.:

Facebook:VisitBillund
https://www.facebook.com/VisitBillund-104370054675097/

- Det er svært at markedsføre sig til mennesker, som ikke kan komme herop, siger Lea Bennedsen, der håber, at den danskhenvendte kampagne kan vise folk, hvor meget der er at komme efter i kommunen.

- Måske kan det få folk til at vælge et par overnatninger ekstra i stedet for kun at vælge en dagstur, siger Lea Bennedsen, der er stolt af, at byens store spillere har formået at finde sammen og løfte en opgave.


Når folk opdager, at der er meget at se og gøre i Billund, så vælger de måske en eller to overnatninger i stedet for bare en dagstur, som de plejer at gøre.

Lea Bennedsen, turistkoordinator


- Det er skønt at se på sådan et engagement.

Projektet skal evalueres i slutningen af august.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Haderslev

Friture satte ild i køkken

Danmark

Messerschmidt bliver forfremmet: Afløser Espersen som næstformand i DF

Annonce