Annonce
Erhverv

Ung franchisetager i spidsen for ny satsning af landsdækkende kæde

Luindo Stopani må selv træde til ved kassen, når der er kø. Foto: Larz Grabau
Tilbudsjægere strømmer til outletbutik i Vojens, der har flere kunder end butikschefen forventede.

VOJENS: - Der er en lang kø ved kassen ...

- Jeg kommer nu.

Luindo Stopani er en travl mand. Siden slutningen af november har han som franchisetager stået spidsen for Dansk Outlet i Vojens, og det er strømmet ind med tilbudsjægere fra nær og fjern.

Det har overrasket den 27-årige butikschef, der har erfaring fra Dansk Outlet i Korsør og Ribe, at kunderne er kommet helt fra Kolding og Esbjerg, selv om grundlaget i den tidligere Skousen-forretning på Trekanten i Vojens selvfølgelig er de lokale.

- Vi har en relativ stor radius, og vi oplever også, at det stort set er fifty-fifty af mænd og kvinder blandt kunderne, og at der er en del unge iblandt. Det sidste skyldes nok, at vi har en del mærker, som især appellerer til dem, og at de har fundet ud af, at det er det nyeste tøj, vi har i butikkerne, mener Luindo Stopani.

- Vi har egne brands som Carnet til mænd og Nero til yngre mænd, der gerne vil være velklædte. Til kvinderne har vi Steenholt, Solo, ChaCha og ZbyZ – det sidste er i store størrelser. Og vi har kendte mærkevarer som Geographical Norway, Sisters Point, Blend, Noisy May, Ofelia og Cassiopeia. Og vi har fået Fila ind med strømper og undertøj, fortæller den unge franchisetager og fortsætter:

- Cirka 40 procent af varesortimentet går igen i alle Dansk Outlets butikker, og de resterende 60 procent kan man som franchisetager så selv finde ud af, hvad man vil med. På den måde kan vi adskille os en tand fra hinanden. Vi sælger for eksempel ikke gallakjoler her, som man gør i Rødekro og Ribe. Det har vi ikke plads til.

Annonce

Simpel filosofi

Dansk Outlet har en såre simpel forretningsfilosofi:
  • Store indkøb direkte hos producenterne
  • Lave driftsomkostninger
  • Ønsket om altid at være billigst
Kæden har 26 butikker over hele landet. Du kan se hvor på www.danskoutlet.dk

Taknemlig og tilfreds

Den tidligere hvidevareforretning bugner i de nyrenoverede lokaler da også af varer på alle hylder og stativer på de i alt 1600 kvadratmeter, som Dansk Outlet nu er ejer af. Mens Dansk Outlet fra hovedsædet i Ikast tager sig af fælles markedsføring og it, er det op til Luindo Stopani og hans tre ansatte at lange så mange varer over disken som muligt – tøj til alle aldre, sko og kosmetik.

Med egne ord er chefen både taknemlig over og tilfreds med outletbutikkens start i Vojens.

- Hele konceptet i Dansk Outlet går på, at vi vil være billigst - men uden at gå på kompromis med kvaliteten. Derfor arbejder vi hver dag på at sikre, at vi har de helt rigtige leverandøraftaler, og ved at vælge beliggenheder uden for bymidten, kan vi spare på huslejen samtidig med, at der er gode parkeringsforhold, så hele familien kan tage på shoppetur sammen, sagde direktør i Dansk Outlet, Nicolai Nørskov, i forbindelse med åbningen af kædens butik nummer 26 i rækken.

Der er tøj til alle aldre i alle størrelser i Dansk Outlet i Vojens. Foto: Carsten B. Grubach
Den tidligere hvidevareforretning i Vojens er i dag fyldt med tøj på næsten alle kvadratmeter. Foto: Carsten B. Grubach
Tøjet i Dansk Outlet skal både være billigt og af god kvalitet. Foto: Carsten B. Grubach
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Leder For abonnenter

Fortsæt nu endelig bare det gode arbejde

Det har siden september kostet et velfortjent klip i kørekortet, hvis politiet opdager, at du roder med din mobiltelefon, mens du kører bil. 6814 bilister har følt konsekvensen af den strammede lovgivning. Det er mange, men det er ikke en eneste for mange. Tvært imod. Det var på høje tid, at konsekvensen for åbenlyst uopmærksom adfærd i trafikken blev takseret hårdere. Politiet anslår, at op mod 30-35 procent af uheld og ulykker i trafikken skyldes uopmærksomhed. Mennesker kommer alvorligt til skade. Nogen kære dør. Fordi andre mener, at det er nødvendigt at læse en sms, kigge på Facebook, skrive en besked i Messenger, lede efter musik på Spotify. Mens bilen tordner afsted gennem landskabet. Det tager ikke meget mere end fire sekunder at læse en sms og besvare med et thumbs up, en smiley eller et hjerte. Mange af os har gjort det. Men fire sekunder er knap 60 meter hen ad vejen ved skolen. Det er knap 90 meter på landevejen. Og næsten 125 meter på motorvejen, hvor fartbegrænsningen er 110 kilometer i timen. I blinde. Det er livsfarligt, og selvfølgelig skal den slags ligegyldighed med andres liv og helbred koste noget mærkbart. Leder af færdselspolitiet ved Syd- og Sønderjyllands Politi, Knud Reinholdt, havde forventet, at flere ville lade mobilen ligge, da klippereglen trådte i kraft i september. Det forventede han med afsæt i erfaringer, fra dengang hastighedsforseelser begyndte at koste klip. Sådan er det desværre ikke gået. Der er ikke noget i antallet af klip, der tyder på bedring. Der er ikke noget i færdselspolitiets oplevelser, der tyder på det. I virkeligheden er det nok ikke så overraskende. Vi - og det vi gælder altså næsten os alle - har fået et helt utroligt tæt forhold til vores mobiltelefoner, og vi sætter den over venner, familie, koner og børn i masser af sociale sammenhænge. Der er det dog ikke strafbart, blot tankevækkende. I trafikken derimod skal vi ikke acceptere det. Det tog tid med alkohol og det at føre bil, men det blev dog med tiden totalt uacceptabelt. Vi må samme vej med mobilen, og vejen går over en række klippede kørekort. Klø på, kære politi. Vi trænger tydeligvis til kollektiv opdragelse, og den må være lidt hårdhændet. Hver og en af dem I klipper har fortjent det.

Danmark

Hård straf for at bruge mobilen bag rattet: Så mange har fået et klip i kørekortet

Annonce