Annonce
Erhverv

Penta Advokater lukker kontoret i Bramming

Penta Advokater lukker pr. 1. november kontoret i Bramming, oplyser advokat Chresten Haugaard. Pressebillede
Den 31. oktober drejes nøgle for sidste gang i advokatkontoret hos Penta Advokater i Storegade. Fremover vil firmaet betjene kunderne fra kontorerne i Esbjerg og Ribe.

Bramming: Til årsskiftet er det to år siden, advokatfirmaet Hjerrild og Bisgaard blev lagt sammen med det væsentligt større Penta Advokater. Virksomheden fortsatte under navnet Penta Advokater, og havde efter sammenlægningen kontorer i Bramming, Esbjerg, Grindsted, Kolding, Ribe og Vejen.

Fra den 1. november lukker kontoret i Bramming, og fremover vil Penta Advokater kun have fem kontorer. Lukningen af kontoret i Bramming kommer efter det, Penta advokater i en pressemeddelelse kalder moden overvejelse.

- I en moderne verden er viden en nøglefaktor. For at kunne servicere vores kunder bedst muligt, arbejder vores medarbejdere i teams, som hver især er specialiserede inden for et afgrænset juridisk fagområde. På den måde sikrer vi, at medarbejderne har fingeren på pulsen i forhold til for eksempel nye lovændringer, domspraksis med videre inden for de givne områder, siger advokat Chresten Haugaard, som frem til sammenlægningen for snart to år siden var partner i Hjerrild & Bisgaard og primært arbejdede på kontoret i Bramming.

Annonce

Advokatvagt

Den gratis advokatvagt, som hidtil har haft åben hver anden torsdag eftermiddag på Penta Advokaters kontor i Bramming, flytter til Ribe fra årsskiftet. Det vil stadig være muligt at få et gratis råd af en advokat i Bramming den 14. og 28. november samt den 12. december på advokatkontoret i Storegade. Derefter fortsætter ordningen hver anden torsdag hos Penta Advokater på kontoret i Tvedgade i Ribe.

Derfor Bramming

- For at sikre den nødvendige sparring blandt kollegaer i samme teams, og derved i sidste ende kunne give kunderne den bedst mulige rådgivning, er det nødvendigt, at der sidder et vist antal medarbejdere på hvert kontor. Med mindre end tyve kilometer til vores kontorer i henholdsvis Ribe og Esbjerg, har vi valgt at lukke kontoret i Bramming, der er det mindste af de tre, siger Chresten Haugaard i pressemeddelelsen:

- Medarbejderne, der tidligere sad på kontoret i Bramming, har allerede i dag har deres daglige gang på virksomhedens andre kontorer, og de er glade for den øgede vidensdeling, det har ført med sig.

Chresten Haugaard tilføjer, at Penta Advokater vil bevare tilknytningen til byen.

- Vi har flere kunder i Bramming såvel som flere medarbejdere i Bramming og opland, så vi vil fortsat have en stor tilknytning til byen. Vi har igennem en årrække været den ene af to hovedsponsorer af byfesten, og det har vi heller ingen planer om at ændre på.

Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Haderslev

Jørgen træder for Jytte

Leder For abonnenter

JV mener: Udskriv en dosis sund fornuft i en fart

Udeblivelser er et regulært problem i sundsvæsenet. Fordi det er spild af de trængte velfærdsressourcer, når både højt specialiseret personale og dyrt udstyr må vente forgæves på en patient, der ikke dukker op på det afsatte tidspunkt. Derfor er det helt og aldeles håbløst, at et ufleksibelt system tidligere på året betød, at en succes på Kolding Sygehus måtte lægges i graven. Succesen var et forsøg, der gav patienter med en henvisning mulighed for selv at booke en tid til skanning fremfor blot at få stukket systemets tid ud. Forsøget fik antallet af udeblivelser til at falde fra i gennemsnit 14 om ugen til fire. Det viste sig nemlig, at fleksibiliteten betalte sig. At det for patienterne gjorde en forskel. Helt banalt i form af muligheden for at kunne booke en tid, som passede ind med øvrige gøremål. Og sikkert også i form af øget ansvarlighed. En tid, man selv har booket, er svær at udeblive fra. Et sådant forsøg skulle selvfølgelig ikke bare fortsætte, men bredes ud. Ikke bare til andre afdelinger på Kolding Sygehus, men på alle sygehuse. Skulle man tro. Men sundhedsloven er firkantet, og den foreskriver, at patienter skal have en konkret tid i hånden tre dage efter henvisningen. Altså levner loven ikke plads til patientens egen booking. Derfor døde forsøget. Trods et resultat, der uomtvisteligt var positivt for både patienter og sundhedsvæsen. Region Syddanmark skubber på for at få lov til at genoptage forsøget. Ros for det. Forsøget er i sin essens et eksempel på et sundhedsvæsen, der er til for borgerne og ikke det omvendte. Det bør derfor være en formsag for Sundheds- og Ældreministeriet at finde en gangbar vej gennem egne regler og bureaukrati, så patienterne igen kan tages med i planlægningen. Sundhedsloven sikrer vigtige patientrettigheder. Det er godt, og historien viser, at det er nødvendigt. Men det er et sygt sundhedsvæsen, der kvæler gode tiltag i et stift bureaukrati. Må sundhedsministeren reagere hurtigt: Der er brug for en dosis sund fornuft i en fart.

112

Se billederne: Væltet lastbil med skinker forventes fjernet mellem klokken 13 og 14

Danmark

Anden brøler fra myndighederne: Derfor må udskældt omskæringlæge fortsætte

Annonce