Annonce
112

Politiet havde travlt: Tre færdselsuheld på stribe

Politiet havde mandag travlt med flere færdselsuheld. Arkivfoto: Michael Bager
Flere færdselsuheld gav mandag politiet nok at se til.

Aabenraa: Politiet og beredskabet havde mandag ikke kun travlt med at få bugseret en væltet tankbil væk fra motorvejen ved Kliplev. På Løgumklostervej i Aabenraa bød mandagen også på to færdselsuheld.

Om eftermiddagen satte en kvindelig bilist fra Rødekro pludselig farten markant ned, da hun kørte ad Løgumklostervej. Det opdagede den bagvedkørende bil, der blev ført af en kvinde fra Haderslev, ikke. Kvinden fra Haderslev forsøgte at undgå en påkørsel og drejede til venstre med det resultat, at hun stødte ind i en modkørende bil.

Der skete heldigvis kun materielle skader.

Først på aftenen mandag var den så gal igen. På Haderslevvej i krydset ved Løgumklostervej drejede en mandlig bilist fra Vojens til venstre. Her overså han en kvindelig fodgænger, men der skete ifølge politiet ingen personskade.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Mens regeringen tøver, holder danskerne i kø

Læserbrev: Omtrent fire måneder er der gået, siden den socialdemokratiske transportminister, Benny Engelbrecht, proklamerede i JydskeVestkysten, at han for længst er trukket i arbejdstøjet, og at der fra regeringens side bliver arbejdet hårdt på en ny infrastrukturplan. Noget vi i Venstre selvsagt var glade for at høre. Nu er der som sagt gået over fire måneder, og på kalenderen står der 2020. Mere end et halvt år er gået, siden Socialdemokratiet flyttede ind i regeringskontorerne, og danskerne er endnu ikke stillet en infrastrukturplan i udsigt. Mens trafikken på de danske veje snegler sig afsted, og borgere og virksomheder bruger mere tid på kø og trængsel, kan transportministeren end ikke sætte et årstal på en ny infrastrukturplan. Alle os sydjyder må således gå rundt i uvished – vi ved ikke, om vi er købt eller solgt. Og uvisheden skaber selvfølgelig bekymring. For hvad skal der ske med Ny Midtjyske Motorvej? E45/E20 ved Kolding? Rute 11 fra Korskro til Varde? Eller for den sags skyld opgraderingen af Rute 11 til Tønder? Ingen ved det. Sidste år kom vi i Venstre i mål med en aftale om at investere mere end 110 milliarder kronet i vores infrastruktur frem mod 2030. Investeringer, som ville sikre vækst og bosætning over alt i Danmark. Derfor er det mildest talt bekymrende, at vi i Sydjylland ikke kan vide os sikre på, om de investeringer, som vi i Venstre var med til at aftale, overhovedet bliver til noget. I Venstre vil vi arbejde for, at vi hurtigst muligt bliver indkaldt til forhandlinger om en infrastrukturaftale. Vi kan ikke vente længere. For når borgere og virksomheder holder i kø koster det samfundet 20 milliarder kroner om året. Derfor er en god og sammenhængende infrastruktur helt grundlæggende for fortsat vækst og udvikling. Noget som er altafgørende, hvis vi skal investere i velfærd og grønne løsninger. Så alt imens regeringen har skudt endnu et løfte til hjørne, må vækst og udvikling sættes på pause.

Vejen

Tyven flyttede tre chokoladebarer

Danmark

Mette F: Østdanmark skal betale mere for et land i balance

Annonce