Annonce
Sønderborg

Rejsesamarbejde bygger luftbro fra Sønderborg til Berlin og Rom

Karsten Schøn (t.v.), indehaver af SeaDane Travel og bureauchef hos Best Travel, Rune Thomassen samler kræfterne om at chartre et Alsie Express-fly fra Sønderborg Lufthavn. Foto: Henrik Rath
Lokale SeaDane Travel og Best Travel fra Frederikshavn har samlet kræfterne om et Alsie Express-fly med 15 rejser til Rom til forår og efterår 2020. SeaDane supplerer med 12 afgange til og fra Berlin seks uger hen over sommeren.

Sønderborg: Sønderborg Lufthavns mål om en stigende trafik får et ekstra skub i 2020.

Alsie Express har chartret et fly til to rejsebureauer, som sammen vil udbyde rejser til Rom på 15 afgange til foråret og igen i efteråret.

Der er tale om SeaDane Travel i Sønderborg og Best Travel, der er ejet af rederiet Stena Line, men har sin uafhængige profil i hovedsædet i Frederikshavn.

- Vi har stort set kun flyrejser, hvor vi hovedsageligt har brugt lufthavnen i København i form af ruteflyvninger. Men så fik vi kontakt til Alsie Express og hørte om mulighederne her i det sydjyske. Vi har længe gerne ville tilbyde flere rejser fra Jylland, siger bureauchef hos Best Travel, Rune Thomassen og tilføjer:

- Sønderborg Lufthavn har gratis parkering og er med motorvejen nem at komme til. Desuden er det vores oplevelse, at mange gerne vil køre lidt længere for at få en mere direkte flyafgang.

Med Rom som udgangspunkt tilbyder Best Travel fem forskellige ture i Italien.

Annonce
Jeg har haft mange anløb nær Rom, hvor vi normalt kun har en dag, men mange kunder har efterlyst muligheden for flere dage i byen og området. Sønderborg er en lille lufthavn uden den stress, som man oplever i de store.

Karsten Schøn, indehaver af SeaDane Travel

Både Rom og Berlin

Indehaver af SeaDane Travel i Sønderborg, Karsten Schøn, er den anden part i rejseudbuddet. De to rejseaktører deles om flyets pladser og arrangerer ellers pakkerejser uafhængigt af hinanden. SeaDane Travel gør det, som navnet antyder, ellers normalt mest i krydstogtrejser.

- Jeg har haft mange anløb nær Rom, hvor vi normalt kun har en dag, men mange kunder har efterlyst muligheden for flere dage i byen og området. Sønderborg er en lille lufthavn uden den stress, som man oplever i de store, siger Karsten Schøn, som da også tidligere har afprøvet lufthavnen med sine gæster. Det var for cirka tre år siden med en tur til Berlin. Og det samler han nu op på igen.

- Den gang var det kun en enkelt tur, men den var udsolgt på meget kort tid. Nu har jeg aftalt med Alsie Express, at vi forsøger os med seks uger hen over sommeren, hvor der vil være flyvninger lørdage og onsdage. På den måde kan man også have et lidt kortere ophold i Berlin i forhold til en hel uge, tilføjer Karsten Schøn.

Flyveturen fra Sønderborg til Berlin er cirka en time, mens det tager cirka tre en halv time at flyve fra Sønderborg til Rom med Alsie Express' ATR 72-500 fly med plads til godt et halvt hundrede passagerer.

Rejseinfo - Rom og Berlin

Afgange til Rom 2020:
15. april, 22. april, 29. april, 6. maj, 13. maj, 20. maj, 27. maj, 3. juni, 2. september, 9. september, 16. september, 23, september, 30. september, 7. oktober og 14. oktober.

Afgang til og fra Berlin 2020 (kun SeaDane Travel)
27. juni, 01. juli, 4. juli, 8. juli, 11. juli, 15. juli, 18. juli, 22. juli, 25. juli, 29. juli, 01. august og 5. august.

Læs mere eller book på:
www.seadaneflyrejser.dk
www.besttravel.dk

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Mens regeringen tøver, holder danskerne i kø

Læserbrev: Omtrent fire måneder er der gået, siden den socialdemokratiske transportminister, Benny Engelbrecht, proklamerede i JydskeVestkysten, at han for længst er trukket i arbejdstøjet, og at der fra regeringens side bliver arbejdet hårdt på en ny infrastrukturplan. Noget vi i Venstre selvsagt var glade for at høre. Nu er der som sagt gået over fire måneder, og på kalenderen står der 2020. Mere end et halvt år er gået, siden Socialdemokratiet flyttede ind i regeringskontorerne, og danskerne er endnu ikke stillet en infrastrukturplan i udsigt. Mens trafikken på de danske veje snegler sig afsted, og borgere og virksomheder bruger mere tid på kø og trængsel, kan transportministeren end ikke sætte et årstal på en ny infrastrukturplan. Alle os sydjyder må således gå rundt i uvished – vi ved ikke, om vi er købt eller solgt. Og uvisheden skaber selvfølgelig bekymring. For hvad skal der ske med Ny Midtjyske Motorvej? E45/E20 ved Kolding? Rute 11 fra Korskro til Varde? Eller for den sags skyld opgraderingen af Rute 11 til Tønder? Ingen ved det. Sidste år kom vi i Venstre i mål med en aftale om at investere mere end 110 milliarder kronet i vores infrastruktur frem mod 2030. Investeringer, som ville sikre vækst og bosætning over alt i Danmark. Derfor er det mildest talt bekymrende, at vi i Sydjylland ikke kan vide os sikre på, om de investeringer, som vi i Venstre var med til at aftale, overhovedet bliver til noget. I Venstre vil vi arbejde for, at vi hurtigst muligt bliver indkaldt til forhandlinger om en infrastrukturaftale. Vi kan ikke vente længere. For når borgere og virksomheder holder i kø koster det samfundet 20 milliarder kroner om året. Derfor er en god og sammenhængende infrastruktur helt grundlæggende for fortsat vækst og udvikling. Noget som er altafgørende, hvis vi skal investere i velfærd og grønne løsninger. Så alt imens regeringen har skudt endnu et løfte til hjørne, må vækst og udvikling sættes på pause.

Vejen

Tyven flyttede tre chokoladebarer

Danmark

Mette F: Østdanmark skal betale mere for et land i balance

112

15.000 flere biler om dagen på fem år: Antallet af biler på motorvejen ræser af sted

Annonce