x
Annonce
Esbjerg

Ribe-pizzaria har fået glad smiley tilbage

Pizza Expressen i Ribe har igen en glad smiley på kontrolrapporten fra Fødevarestyrelsen, som er hængt op i vinduet på pizzariaet på Nederdammen i Ribe. Foto: Ole Maass.

I slutningen af oktober 2018 fik Pizza Expressen på gågaden i Ribe en sur smiley som følge af blandt andet mangelfuld rengøring. De ting er der nu rettet op på, og ejer er sikker på, at han får sin elitesmiley tilbage.

RIBE: Hamid Faiz, medejer af Pizza Expressen på Nederdammen i Ribe, lægger ikke skjul på, at de sidste måneder af 2018 var nogle hårde måneder for ham, hans kompagnon og medarbejdere i pizzariaet på gågaden i Ribe.

I kølvandet på en sur smiley, som firmaet fik tildelt i slutningen af oktober kom forretningen ud i en mindre mediestorm med kritiske artikler i flere forskellige medier - herunder også i JydskeVestkysten.

- Og det har da kostet os omsætning. Vore trofaste kunder, som har handlet hos os i mange år, har støttet os, men der er andre kunder, som er blevet væk, erkender Hamid Faiz. Han ønsker ikke at sætte tal på, hvad det har kostet hans forretning.

- Men nu har vi fået den glade smiley tilbage, og jeg er sikker på, at det kun er et spørgsmål om tid. Så har vi den elite-smiley, som vi har haft i 15 år. Det kræver, at vi har en glad smiley ved fire kontrolbesøg i træk, siger Hamid Faiz.

Annonce

Fire kontrolbesøg

Pizza Expressen i Ribe havde fire gange på tre måneder haft Fødevarestyrelsens kontrollanter på besøg. Den 19. september 2018 var der kontrol. Den 29. oktober 2018 fik firmaet en sur smiley og en bøde på grund af dårlig rengøring og håndtering af fødevarer. Det besøg blev fulgt op af besøg igen den 13. november 2018 og den 13. december 2018. Ved det seneste besøg fik forretningen sin glade smiley tilbage - i kraft af, at der ikke var nogle anmærkninger.

Strammet op

Hvad har I gjort for at få den glade smiley tilbage?

- Vi har strammet op på flere ting. Vi mener selv, at vi altid har sat fødevaresikkerheden i højsædet, og vi er også grundige med rengøringen. Men her var der nogle ting, hvor Fødevarestyrelsens kontrollanter syntes tingene ikke var i orden. Derfor har vi nu strammet op på tingene, og nu kan kunderne se i vores vindue, hvor kontrolrapporten er hængt op, at vi nu igen har en glad smiley. Derfor er vi også sikre på, at vi igen får alle kunder tilbage, lyder det optimistisk fra Hamid Faiz.

Han har været medejer af Pizza Expressen siden 2009.

- Det er en forretning, som har eksisteret i Ribe de seneste 26 år, og vi er stort set tre generationer, som har været med til at drive den. Nu er vi sikre på, at vi igen får ro på, og så koncentrerer vi os om at lave god mad under sundhedsmæssigt forsvarlige forhold, siger Hamid Faiz.

Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Kommentar

Byens butikker skal bruges - også efter coronakrisen

Fredag eftermiddag blev jeg ringet op. Min frisør havde taget fat i sin kalender og var begyndt at kontakte alle de kunder, hun har eller rettere havde en aftale med i sin salon. Min yngste og jeg stod for tur lige før påske, men den tid kan i sagens natur ikke gennemføres, så min udmærkede frisør ville lige høre, om hun måtte ringe mig op på den anden side. På den anden side af coronakrisen. Lad frisøren være bare et eksempel af mange på, hvordan de selvstændigt erhvervsdrivende kæmper for deres forretninger i disse uger. Frisøren får assistance fra Folketingets hjælpepakker, så hun regner med at klare sig, men hjælpepakker gør det ikke alene. For ville kunderne også være hos hende efter coronaen uden et opkald? HERMED TIL BUTIKKERNE i Aabenraas gågade: Mange af dem ligger lukkede hen, enkelte har genåbnet, og flere gør sig samme overvejelse. I denne uge blev vi på redaktionen kontaktet af Gitte Jensen og Solvejg Jensen fra henholdsvis Tinzon House og Ole Chokolade. De ville gerne fortælle, at de var begyndt at samarbejde nærmest under mottoet - køb lidt hos den ene og få noget med fra den anden også. Dette budskab havde de fortalt på Facebook, men som de konstaterede, er de sociale medier ikke alt, og de ville da gerne have lidt hjælp af os gennem både vores trykte og digitale platforme hos Jysk Fynske Medier. Her i kommunen og landsdelen JydskeVestkysten og Aabenraa Ugeavis. DEN SLAGS GØRES under sædvanlige omstændigheder i annoncer, men her har jeg så valgt undtagelsen - ikke for at hjælpe de to forretninger alene. Eller specifikt, men for at lade Gitte og Solvejg og deres butikker være eksemplet på, at krisetider tvinger virksomheder, forretninger og alle andre selvstændige til at lede efter nye veje til indtægterne. Som Gitte Jensen fra Tinzon House formulerer det: - Jeg tænkte, at vi ville være et godt match. For Solvejg og Ole Chokolade er det højsæson i påsken, og hvis nu vi kunne gøre noget i fællesskab, løfte noget sammen, kunne vi måske holde hjulene i gang. For de to butikker og alle andre kan vi håbe, at det lykkes. At de også vil være her på den anden side. For der kommer en dag, hvor normaliteten vender tilbage. Formentlig i små bidder, men også til den tid skal vi huske, at forretningslivet i gaderne kun er der, hvis det bruges. Af os. I DENNE TID har vi opdaget, hvad det vil sige, og hvordan det føles, når gaderne forekommer at være søndagsforladte hele ugen. I flere uger. Der mangler noget. Byens butikker har også brug for dit lokale engagement efter coronaen. Eller som Solvejg Jensen formulerer sit ønske: - Fra kunder hører jeg, at de føler sig skræmte over, at der er så lukket. Sådan kunne det måske blive engang. Vores håb er, at de vil købe lokalt. Og min egen frisør - hun kan bare ringe. PAS PÅ HINANDEN

Annonce