Annoncørbetalt indhold

Så meget brugte danskerne på betting og casino under EM 2020

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

EM 2020 var en stor begivenhed for de danske casinoer og diverse betting sites. Fodbold er én af de mest populære sportsgrene at oddse på, og under Europa Mesterskaberne var det selvfølgelig ekstra spændende. Men hvor meget brugte danskerne egentlig på betting og gambling generelt under EM 2020? Det kan du blive klogere på her.


Annonce

I Danmark er det populært at oddse på sport, og både tennis, cykling og håndbold interesserer danskerne. Men fodbold er måske toppen af poppen, for det er lidt af en nationalsport, og under EM 2020 var der ingen tvivl om, at der blev oddset på fodbold i stor stil.

Landet var i eksalteret oprør, lige fra Danmarks åbningskamp mod Finland, hvor Christian Eriksen kollapsede. Sjældent har danskerne været så investerede i fodbold, som under Europa Mesterskabet, og det mærkede de danske spillesteder på omsætningen.


EM 2020 går over i historiebøgerne

Der er ingen tvivl om, at Europa Mesterskaberne 2020 vil gå over i historiebøgerne, for her var virkelig mange mindeværdige øjeblikke. Tragedien i åbningskampen, hvor Christian Eriksen faldt om, vil for evigt farve både landsholdet og danskernes oplevelse af mesterskaberne.

Sammenholdet omkring, og supporten til, det danske landshold fik stor indflydelse på, hvordan resten af kampene blev spillet - og der var ingen tvivl om, at det var med stor lidenskab! Landet havde fodboldfeber, og det mærkede man også på de danske gamblingsplatforme.

Mange søgte mod de online spillesider – fx ved hjælp af casino24.dk – for at tage del i gætterierne. Både grønne og garvede fodboldfans havde en mening om favoritspillere og –hold, og fra kamp til kamp blev der gættet og gamblet.

Det gjorde selvfølgelig en forskel for omsætningen på de danske spillesteder. Men hvor stor en forskel gjorde det, og var det nok til at veje op for de økonomiske tab, som Covid-19 medførte?


Sådan påvirkede EM 2020 omsætningen på betting og casino

I 2021 begyndte smitten at falde rundt om i Danmark, og snart var EM på trapperne. Røde og hvide flag blev hængt op i vinduer og fra altaner, og det var tydeligt at mærke, at der var tale om en fodboldnation. Der var stort set ikke den husstand, som ikke skulle se de store kampe, og også dem, der ikke før havde været fans, skulle nu følge med i fodbolden.

Samtidig gik danskerne på jagt efter de bedste tilbud på betting og casino, og her gav både høj og lav deres bud på kampenes udfald. Præcis hvor stor en gevinst, EM 2020 har indbragt for de online casinoer, vil først vise sig i årsregnskabet for 2021. Men det er vist sikkert at sige, at den ikke er lille.

Danske Spil havde imidlertid forventet, at dén gevinst skulle vise sig i omsætningen for 2020. Men Europa Mesterskaberne blev som bekendt udskudt på grund af Covid-19. Derfor frygtede de danske spillesider det værste for regnskabet i pandemi-året.

Ifølge årsrapporten har Danske Spil dog opnået et overskud på 1.460 millioner kroner efter skat i 2020. Dermed er økonomien faktisk på højde med regnskabet fra 2019, som ikke var udfordret af pandemien. Noget tyder altså på, at Danske Licens Spil har formået at kompensere for udsættelsen af EM.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.