x
Annonce
Digitalt

Sæt strøm til din rygsæk med Pix Backpack

Pix Backpack lyser meget markant op med sit lyse display, og det er nemt og hurtigt at lave egne billeder og animationer via den medfølgende app - der er dog også mulighed for at vælge mellem en stribe eksisterende designs, hvoraf nogle skal tilkøbes. Pr-foto
Nu bliver også rygsækken elektrisk med Pix Backpack, der leverer, hvad den lover, men for en pris

Da to venner i 2016 ville lave en rygsæk, der kan tilpasses digitalt, blev det en to år lang rejse med talrige prototyper og forsøg, før Pix Backpack endte på Kickstarter. Her blev tasken så vel modtaget, at den rejse 340.000 dollars, og produktionen blev en realitet.

Nu sælges Pix Backpack globalt, og hvis der kan sættes strøm til noget, ser vi gerne nærmere på det på Gear – også når det er en rygsæk.

Annonce
Pix Backpack har også flere praktiske anvendelsesmuligheder, blandt andet i trafikken. Pr-foto

Hvorfor?

… er det første spørgsmål. Hvorfor i al verden vil man sætte strøm til sin rygsæk? For Pix Backpack handler det om, at man skal kunne personalisere rygsækken, og det må man give Pix; Pix Backpack kan blive fuldstændig unik.

Hele fronten på tasken er nemlig én stor LED-skærm, der via en tilhørende app kan personaliseres i det uendelige. LED-skærmen er robust, den tåler både vand, slag og at blive bøjet, og så lyser den virkelig op. Den er meget mere farverig og lysende, end jeg havde forventet.

Du forbinder hurtigt rygsækken med den tilhørende app, og så kan du vælge mellem en stribe emojis, gifs, tekstbeskeder med videre, eller du kan designe dit eget billede eller budskab (du skal jo være unik, ikke?). Der er også nogle spil, fx Snake og Tetris, som man kan spille på tasken med sin mobil – hvilket vist mest er en gimmick, da telefonens spil må siges at være mere end konkurrencedygtige med Pix Backpacks.

Lys op

Pix Backpack koster næsten 2000 kroner inkl. fragt, og til den pris er der en god chance for, at du er unik, også selvom du bruger en af de standrad-grafikker, der er i appen. Det er altså en anelse pebberet for en rygsæk på 27 liter, som – hvis man ser bort fra LED-skærmen – er en ganske almindelig rygsæk. Du skal desuden selv sørge for en power bank, der kan holde liv i tasken.

Der er ingen tvivl om, at Pix Backpack har nogle kommercielle muligheder, da du kan lyse op med et budskab i en folkemængde, og i den mørke vintertrafik kan du eller dit barn også lyse meget tydeligt op med LED-skærmen på ryggen.

Pix Backback er godt tænkt og udført, men prisen vil nok afskrække mange fra at købe tasken.

Pix Backback kan købes på pix.style for 259 dollars plus 25 dollars i fragt til Danmark, cirka 1900 kroner i alt.

Appen er meget let at komme i gang med, og det er nemt at forbinde til rygsækken. Der måtte gerne have været flere billeder fra start, og så virker det en smule grådigt, at så mange designs koster penge, når nu rygsækken i udgangspunktet koster en del. Pr-foto
En af de smartere funktioner ved tasken er, at den kan gøre dig selv eller dit barn meget mere synlig i trafikken. Pr-foto
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Sydjylland

Antallet af alvorligt syge coronasmittede syddanskere bliver ved med at stige

Leder For abonnenter

Det er ikke den ordentlige måde at gøre det på

Det er i modgang, man for alvor bekender kulør. Det gælder også i forretningslivet. Bestseller er en mastodont af en virksomhed, på mange måder et erhvervseventyr. Et fyrtårn for en generation af iværksættere. Derfor er det så meget desto mere forstemmende at se, hvordan virksomheden opfører sig. Coronakrisen rammer brutalt både store og små virksomheder. Enhver ansvarlig ledelse er nødt til at agere, og selvfølgelig skal der kigges på alle udgifter, når indtægtsgrundlaget pludseligt ændrer sig radikalt. Dansk erhvervsliv har vist sig fra en fornem side. Det gælder ikke mindst i form af en trepartsaftale, hvor alle tager ansvar og efter bedste evne – og støtte – forsøger at fastholde så mange på arbejdsmarkedet som muligt. Det er vigtigt for os alle og for vores evne til hurtigt at komme videre på den anden side. Bestseller fyrede alligevel 750 mand. Trepartsaftalen har ikke kunnet hjælpe alle og afværge alle nødvendige foranstaltninger. Fair nok. Det var dog en kende overraskende, at en så velkonsolideret virksomhed som Bestseller trak fyringskortet, da samfundet appellerede om sammenhold. Nu har Bestseller meddelt en række udlejere i landet, at man ikke betaler husleje indtil videre. Det er en uanstændig fremgangsmåde. Det kan ikke siges anderledes. Er situationen, at Bestseller ikke kan betale husleje lige nu, må man melde det ud. Så er situationen selvfølgelig en anden. Men er virkeligheden – og sådan ser det altså ud – at Bestseller udnytter sin størrelse og styrke til at tryne udlejere over hele landet, er der kun et godt råd: Gør den beslutning om. Bestseller er ikke alene. Jysk, Synoptik og Lagkagehuset dikterer også, at man vil have ændrede huslejevilkår. Brede skuldre forpligter. Brede skuldre giver ikke lov til at true sig til sin vilje. Brede skuldre forpligter til at beskytte dem, der har brug for det. En række udlejere, i Esbjerg og Kolding og mange andre steder, gør sådan. Går i dialog med lejere. Udskyder husleje. Dialog er nøgleordet. Man dikterer ikke. Coop og Salling Group har vist et forbilledligt samfundssind. Sørger for at betale regninger hurtigere end man kontraktuelt behøver. Det er ikke en lille ting – det er forbilledlig førstehjælp. Fordi man kan, skal man ikke nødvendigvis. Men man bør. Der er brug for det lige nu.

Esbjerg

Skoleleder blev kaldt til møde efter populær corona-opsang: Byrådsmedlemmer kritiserer forvaltning for at undertrykke ansatte

Annonce