Annonce
Sønderborg

Sønderborg-kontor indgår partnerskab med nordjyder

Frank Olsen (tv.), landechef fra Bopla (tv), Marcus Holm, adm. direktør, Melsen Tech og Irene Pedersen, intern salg, Melsen Tech. Foto: Melsen Tech
Den stigende efterspørgsel på totalløsninger inden for industriel produktion får Melsen Tech fra Aalborg og tyske Bopla med salgskontor i Sønderborg til at indgå partnerskab.

Sønderborg: De to teknologihuse Danske Melsen Tech fra Aalborg og tyske Bopla har indgået et partnerskab for at tilbyde kunderne endnu bedre løsninger.

- Vores fælles mål er at løfte kundens produkt til næste niveau. Ved at samle vores viden fra hver vores område kan vi optimere på både design, funktionalitet og materiale. Melsen Tech er en kompetent, dansk partner, som er tæt på kunderne og kan løfte hele vejen rundt, siger Frank Olsen, chef for Bopla i Danmark.

Bopla er en del af Phoenix Mecano Group fra Schweiz. Bopla er internationalt førende inden for indkapslingsløsninger til el-teknisk udstyr og elektronik samt teknologier inden for HMI, kapacitiv touch-løsninger og skærme. Den etablerede i 2012 eget salgskontor i Sønderborg.

Annonce

Glæde i Nordjylland

Aalborgensiske Melsen Tech kommer både til at forhandle Boplas produkter og overføre egne processer på Bopla-produkterne, såsom bearbejdning, lakering, seriegrafisk tryk, overlays, skærme, montage af DIN-skinner, forskruninger og integration af tredjepartsprodukter.

- Mange af vores kunder producerer højteknologisk udstyr med fokus på udvikling af elektronik og software. De skal ikke bruge deres tid på noget så lavpraktisk som den færdige kasse, softwaren skal sidde i. Det tager vi os af for dem, så de kan koncentrere sig om deres core business, siger Marcus Holm, adm. direktør i Melsen Tech.

Melsen Tech blev grundlagt i 1973 og har i dag cirka 50 ansatte. Den fremstiller membranswitche, kabinetter og totalløsninger på det serigrafiske, digitale og elektroniske område.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Kultur For abonnenter

Krig og nye gæster påvirker hverdagen på Badehotellet: Sæson 7 balancerer fermt mellem feelgood og mere alvorsfulde takter

Leder For abonnenter

Det utilgivelige læk

Danmark er et af de mest digitaliserede lande i verden. Det nyder vi som borgere godt af, når vi eksempelvis kan betale i supermarkedet via en app, eller når vi skal i kontakt med offentlige myndigheder og ikke behøver af møde fysisk op. Tager man blot et smut syd for grænsen, vil man opdage et samfund, der virker tilbagestående i forhold til at høste fordelene af et digitaliseret samfund. Men udviklingen har også sine omkostninger. Eksempelvis kan det være svært for ældre at finde ud af selvangivelsen eller anden form for computerkontakt med myndighederne. Disse generationsudfordringer gøres der meget for at afbøde, men nogle omkostninger er af en karakter, så de er utilgivelige. En sådan er Sygehus Lillebælts læk, som netop er blevet kendt i offentligheden, af fortrolige oplysninger om godt en halv million patienter. Kort fortalt har blandt andet cpr-numre, navne og hjerteoplysninger i flere end fem år ligget tilgængelige for alle 26.000 ansatte i Region Syddanmark samt et ukendt antal samarbejdspartnere fra ind- og udland. Regionen og sygehuset er blevet kritiseret for lækket i en afgørelse fra Datatilsynet, men lægelig direktør på Sygehus Lillebælt Mads Koch Hansen har "ikke fantasi til at forestille sig", at nogle ansatte uberettiget skal have gjort brug af patienternes oplysninger. Det kræver nu ellers ingen livlig fantasi at forestille sig, at der blandt 26.000 ansatte samt samarbejdspartnere i ind- og udland skulle findes et enkelt broddent kar, hvis moral og syn på tavshedspligt er flosset. Selv om den i øvrigt afgående lægelige direktørs tillid til sine ansatte kan være sympatisk, er den grænsende til naiv. Desværre oplever vi af og til disse helt utilgivelig læk af personlige oplysninger fra offentlige myndigheder, og netop fordi digitaliseringen af samfundet ikke kan spoles tilbage, er der grund til på det kraftigste at indskærpe vigtigheden af, at have styr på den slags. Mister folk først tilliden til myndighederne, kan det være uopretteligt.

Annonce