Annonce
forside

SønderjyskE 2 vil fortsætte det nye år i samme stil

Håndbold, 3. Division, Herrer: SønderjyskE 2 - Tommerup HK. Lørdag kl. 14.00 i Humlehøjhallen.

SØNDERBORG: Lørdag spiller SønderjyskE 2 årets første hjemmebanekamp mod Tommerup HK. Sidste gang de to hold spillede vandt SønderjyskE 2 med tre mål, og derfor er der også flere erfaringer, som holdet kan tage med til weekendens kamp.

- Hvis vi kan gøre kampen hård, plejer de at dø lidt ud i slutningen. Tommerup er et fint hold, der spiller noget fint håndbold, men de falder ofte lidt igennem i anden halvleg, siger SønderjyskE 2's træner Peter Nielsen.

Kampen bliver den første i næsten en måned for begge hold, der har været på pause gennem jul og nytår. SønderjyskE 2, der ligger på tredjepladsen i puljen, er dog ikke nervøse for at komme i gang igen, og holdet satser på at kunne holde samme retning som før jul.

- Når tingene skal afgøres, vil vi gerne spille med om oprykning. Vi er der, hvor vi gerne vil være lige nu, så vi skal bare forblive stabile, siger træneren.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
EfB

Olsen bakser med systemet

Leder For abonnenter

Godda' mand solcellelov

Lovgivningsdanmark har vundet endnu en sejr. Med et hidtil uset krav til bureaukrati og dokumentation er det lykkes at bremse stor set alle landets kommuner i at få oprettet solcelleanlæg i forbindelse med kommunale bygninger og derved bidrage til den grønne omstilling. Og tillykke med det. For grundet en i særklasse ubegrundet og uigennemskuelig lovgivningsjungle er det nemlig lykkes at gøre kommunale solcelleanlæg til egentlige forsyningsvirksomheder med deraf følgende krav til selvstændige bestyrelser, regnskabsaflæggelse og meget andet af det, som i stigende grad DJØF'iserer denne nation. Alt sammen krav, der æder gevinsten ved og idéen med disse anlæg. Resultat: Flere steder er eksisterende kommunale solcelleanlæg lukket ned, ligesom planer om anlæg er droppet. Lige så uigennemskueligt er det, hvorfor så regionernes sygehuse, der jo er akkurat lige så offentlige, er fritaget for dette nonsens, og ingen kan give en bare nogenlunde gangbar forklaring. Begrundelserne er det rene volapyk og et eksempel på, hvad der sker, når lovgivningsmaskinen snurrer, uden at nogen griber ind med brugen af deres sunde fornuft. Lad os håbe, at den for tiden ganske tavse klima-, energi- og forsyningsminister Dan Jørgensen (S) også ser dette som en vanvittig indretning, i hvert fald ligger der lige til højrebenet her serveret en sag, som man skal være godt dum for ikke at spark i mål. Især når man skal være instrumental i en regeringssatsning, som ingen har bare den fjerneste idé om hvad ender med at koste. Sådan er det nemlig med det fromme ønske om at reducere nationens menneskeskabte CO2-udledning med 70 procent i forhold til 1990-niveau inden 2030. Man ved end ikke, om det overhovedet kan lade sig gøre, men man ved, at det bliver utroligt dyrt. Her står vi med en sag, der, som megen anden klimasnak, ikke er fugle på taget, men miljøgevinster lagt lige i hånden på Dan Jørgensen, hvis han ellers vil tage imod dem. Lad os få fjernet disse bureaukratiske forhindringer - hellere i dag end i morgen.

Annonce