Annonce
SønderjyskE Ishockey

SønderjyskE har brug for en sejr

SønderjyskE-fansene trænger til noget at juble over efter fredagens nederlag på 2-3 mod Rungsted. Arkivfoto: Jacob Schultz

SØNDERJYSKE: Hjemmeholdet har brug for en sejr, når Rødovre kommer til Vojens tirsdag aften.

SønderjyskE er blot et enkelt point foran Rødovre i tabellen og har desuden blot to point ned til Herning på ottendepladsen.

Sønderjyderne har især brug for bedre præstationer fra holdets imports, der statistisk set ikke har imponeret. I et interview med Der Nordschleswiger forsvarer SønderjyskE-direktør Klaus Rasmussen dog klubbens udenlandske spillere.

- Eksempelvis har en spiller som Anthony Nigro kæmpet hårdt med skader, mens unge spillere som Josh McDonald og Phil Lane nu og da har vist, hvad de kan. Men de skal vænne sig til at være bærende spillere på et hold i Europa. Deres kunst er, at de skal ramme deres højeste niveau oftere. Udlændingene er ok kørende, og hos os er temaet mere, hvordan vi reagerer på modgang. Der skal spillerne lære at rykke og ikke bryde sammen, siger Klaus B. Rasmussen til mediet ifølge metalligaen.dk.

Tirsdag mod Rødovre får import-spillerne en ny mulighed for at markere sig. Kampen begynder klokken 19.00.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Danmark

Mette F: Østdanmark skal betale mere for et land i balance

Læserbrev

Mens regeringen tøver, holder danskerne i kø

Læserbrev: Omtrent fire måneder er der gået, siden den socialdemokratiske transportminister, Benny Engelbrecht, proklamerede i JydskeVestkysten, at han for længst er trukket i arbejdstøjet, og at der fra regeringens side bliver arbejdet hårdt på en ny infrastrukturplan. Noget vi i Venstre selvsagt var glade for at høre. Nu er der som sagt gået over fire måneder, og på kalenderen står der 2020. Mere end et halvt år er gået, siden Socialdemokratiet flyttede ind i regeringskontorerne, og danskerne er endnu ikke stillet en infrastrukturplan i udsigt. Mens trafikken på de danske veje snegler sig afsted, og borgere og virksomheder bruger mere tid på kø og trængsel, kan transportministeren end ikke sætte et årstal på en ny infrastrukturplan. Alle os sydjyder må således gå rundt i uvished – vi ved ikke, om vi er købt eller solgt. Og uvisheden skaber selvfølgelig bekymring. For hvad skal der ske med Ny Midtjyske Motorvej? E45/E20 ved Kolding? Rute 11 fra Korskro til Varde? Eller for den sags skyld opgraderingen af Rute 11 til Tønder? Ingen ved det. Sidste år kom vi i Venstre i mål med en aftale om at investere mere end 110 milliarder kronet i vores infrastruktur frem mod 2030. Investeringer, som ville sikre vækst og bosætning over alt i Danmark. Derfor er det mildest talt bekymrende, at vi i Sydjylland ikke kan vide os sikre på, om de investeringer, som vi i Venstre var med til at aftale, overhovedet bliver til noget. I Venstre vil vi arbejde for, at vi hurtigst muligt bliver indkaldt til forhandlinger om en infrastrukturaftale. Vi kan ikke vente længere. For når borgere og virksomheder holder i kø koster det samfundet 20 milliarder kroner om året. Derfor er en god og sammenhængende infrastruktur helt grundlæggende for fortsat vækst og udvikling. Noget som er altafgørende, hvis vi skal investere i velfærd og grønne løsninger. Så alt imens regeringen har skudt endnu et løfte til hjørne, må vækst og udvikling sættes på pause.

Annonce