Annonce
Esbjerg

Scleroseforeningen havde 171 indsamlere i gang til landsindsamling

Inge Sørensen, der i sin kørestol fik hjælp af nære venner foran Bilka, da der var indsamling til Scleroseforeningen. PR-foto

Esbjerg: Scleroseforeningens lokalafdeling lykkedes søndag at komme i mål med et resultat, som foreningen selv betegner som "kanon flot", i forbindelse med foreningens landsindsamling.

- Vores mange indsamlere, 171 tilsammen, blev pænt modtaget rundt i hele lokalafdelingens område, hvilket bevirkede, vi atter kom i mål med et flot resultat på foreløbig 318.633 kroner, siger formand for Scleroseforeningens lokalafdeling, Steen Hansen.

Steen Hansen fortæller videre, at indsamlerne, alder og handicap til trods, lykkedes met at komme i kontakt med en bred skare af borgere. Det var eksempelvis Emilie på 10 år, der indsamlede 933 kroner. Og det var Inge Sørensen, der i sin kørestol fik hjælp af nære venner foran Bilka.

Udover indsamlingen var der også en spinningevent arrangeret af Niels Kirk Larsen samt en auktion af et billede doneret af billedkunstneren Aleksander Christensen.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Danmark

55 til 80 ejendomme risikerer at skulle lade livet ved ny Hærvejsmotorvej

Læserbrev

Mens regeringen tøver, holder danskerne i kø

Læserbrev: Omtrent fire måneder er der gået, siden den socialdemokratiske transportminister, Benny Engelbrecht, proklamerede i JydskeVestkysten, at han for længst er trukket i arbejdstøjet, og at der fra regeringens side bliver arbejdet hårdt på en ny infrastrukturplan. Noget vi i Venstre selvsagt var glade for at høre. Nu er der som sagt gået over fire måneder, og på kalenderen står der 2020. Mere end et halvt år er gået, siden Socialdemokratiet flyttede ind i regeringskontorerne, og danskerne er endnu ikke stillet en infrastrukturplan i udsigt. Mens trafikken på de danske veje snegler sig afsted, og borgere og virksomheder bruger mere tid på kø og trængsel, kan transportministeren end ikke sætte et årstal på en ny infrastrukturplan. Alle os sydjyder må således gå rundt i uvished – vi ved ikke, om vi er købt eller solgt. Og uvisheden skaber selvfølgelig bekymring. For hvad skal der ske med Ny Midtjyske Motorvej? E45/E20 ved Kolding? Rute 11 fra Korskro til Varde? Eller for den sags skyld opgraderingen af Rute 11 til Tønder? Ingen ved det. Sidste år kom vi i Venstre i mål med en aftale om at investere mere end 110 milliarder kronet i vores infrastruktur frem mod 2030. Investeringer, som ville sikre vækst og bosætning over alt i Danmark. Derfor er det mildest talt bekymrende, at vi i Sydjylland ikke kan vide os sikre på, om de investeringer, som vi i Venstre var med til at aftale, overhovedet bliver til noget. I Venstre vil vi arbejde for, at vi hurtigst muligt bliver indkaldt til forhandlinger om en infrastrukturaftale. Vi kan ikke vente længere. For når borgere og virksomheder holder i kø koster det samfundet 20 milliarder kroner om året. Derfor er en god og sammenhængende infrastruktur helt grundlæggende for fortsat vækst og udvikling. Noget som er altafgørende, hvis vi skal investere i velfærd og grønne løsninger. Så alt imens regeringen har skudt endnu et løfte til hjørne, må vækst og udvikling sættes på pause.

Annonce