Annonce
Kolding

Seks millioner gæster lagde vejen forbi: Kolding Storcenter jubler over besøgstal for 2019

Centerchef Gitte Lindbo har grund til at finde det store smil frem. I 2019 havde Kolding Storcenter besøg af seks millioner gæster. Det er 600.000 mere end året før. Arkivfoto: Steffen Nielsen
Området omkring Kolding Storcenter har udviklet sig til et regulært shoppingmekka, og derfor tror centerchefen på fortsat fremgang i besøgstallet det kommende år.

Kolding: Seks millioner gæster. Så mange lagde vejen forbi Kolding Storcenter i 2019, som dermed oplevede en markant fremgang i antallet af besøgende set i forhold til året før, hvor 5,4 millioner var i centret. Dermed ligger 2019 på index 111 set i forhold til året før.

De gode besøgstal overrasker og glæder centerchef Gitte Lindbo.

- Ja, det er jeg overrasket over. Jeg var blevet glad, hvis vi var på status quo på besøgstal, men vi har haft en betydelig fremgang, og det kan godt overraske os.

Omsætningen i butikkerne er dog ikke fulgt med i samme grad. Her holder centrets forretningsdrivende samlet set cirka status quo set i forhold til 2018.

- Vores omsætning er ikke steget tilsvarende. Så det tyder på, at folk har besøgt os for hyggens skyld, og det skyldes blandt andet december, hvor vejret ikke var så godt.

Gitte Lindbo tror også, at mange stadig gerne vil se en vare, inden de køber.

- Det meste bliver jo stadig købt i butikkerne. Og folk vil gerne se både farven og mærke kvaliteten, inden de køber. Og så er der noget inspiration i at gå rundt blandt butikkerne, og noget fællesskab i at følges med andre. Når man køber julegaver, så er det en familieudflugt. Og så hygger man. Det kan man ikke online.

Annonce

Hvis vi formår at følge med i, hvad der rør sig og hvad folk gerne vil have, så vi har de rigtige varer på hylderne i butikkerne og er attraktive, så tror jeg godt, at vi kan fortsætte med at vækste i besøgstal.

Gitte Lindbo, centerchef

Shoppingmekka

December var med til at tække besøgstallet i storcentret i vejret, men generelt har centret klaret sig godt gennem hele 2019 med blandt andet kinesisk nytår i februar og black friday i november.

- Selvfølgelig har vi peaks på vores store eventdage, men vi har ikke haft flere lange åbningsdage i 2019 set i forhold til 2018.

Gitt Lindbo håber, at den positive udvikling med flere besøgende i Koldings Storcenter kan fortsætte.

- Hvis vi formår at følge med i, hvad der rør sig og hvad folk gerne vil have, så vi har de rigtige varer på hylderne i butikkerne og er attraktive, så tror jeg godt, at vi kan fortsætte med at vækste i besøgstal. Vi ligger enormt nemt for adgang fra både syd og nord, og så har vi nogle gode naboer. Det er blevet et regulært shoppingmekka i den her del af byen, og det gør Kolding stærk.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Haderslev

Socialrådgiver beretter om rystende arbejdsforhold: Kommunal leder foreslog glemsomhed i retssag

Leder For abonnenter

DR er stadig rigeligt stort

Vi har et enormt stærkt Danmarks Radio, der har rigeligt med ressourcer. Statsradiofonien har ganske vist fra årsskiftet gennemført en række programlukninger som en konsekvens af det seneste medieforlig, men tag ikke fejl: DR er fortsat en stor og velpolstret maskine. Fra at have lidt over fire milliarder tvangsinddrevne licenskroner til rådighed hvert år til at drive den vidt og på nogle områder vildt forgrenede koncern, skal DR fremover klare sig med knap 4 milliarder kroner årligt. Det er uanset synsvinkel fortsat et kæmpestort beløb og sikrer DR og dermed staten en meget dominerende medieposition i Danmark. Der er blevet fyret chefer, der er blevet fyret medarbejdere, der er blevet lukket programmer og såmænd også kanaler. Signalet til DR var fra politikernes side klart. Public service er vigtigt, fokuser på kerneopgaven. Public service kan være svært at få greb om. Men det er i hvert fald noget andet end det, markedskræfterne bærer frem. DR skal fokusere på det, andre medieaktører ikke allerede eller alligevel laver. DR skal ikke bare være mere af det samme, men et reelt alternativ til gavn for demokrati, sammenhængskraft og mangfoldighed. Derfor må man undre sig. DR er nærmest gået reality-amok. Danske Damer i Dubai. Øen. Familien Asbæk. Og Fars Pige – lad os holde fast i den. En problemstilling om unge og forældre er bestemt relevant i public service-perspektiv. Men en serie om et forskruet københavnsk familieforhold er en udstilling af ekstremer. Det er ikke dokumentar, det er et freakshow. Det samme kan man sige om serien ”Cougarjagt”. Det kan være public service at kigge ind i parforhold, i kærlighed og samliv. Også på tværs af generationer. Men så er det ikke rendyrket reality-tv om en førtidspensionist, der har sex med unge mænd. Det er godt tv. Det er underholdning. Men det er altså tv, der produceres i store mængder på de kommercielle tv-kanaler, alle tv3-varianterne og kanal 4, 5, 6 og så videre. Det er ikke derfor, vi har DR. DR må gerne samle et stort publikum. Men det skal ikke være på at kopiere det private marked. DR får en enorm statsstøtte for at levere noget andet. Kan koncernen ikke det, er der bestemt basis for endnu en nedjustering af DR.

Varde For abonnenter

Borgmester om ulovligheder i børnehave: - Jeg har bedt mine direktører kigge sagen igennem

Annonce