Annonce
forside

Simone er ny erhvervspraktikant på fællesredaktionen

Simone Stampe Mejer er i erhvervspraktik på fællesredaktionen i Billund Kommune. Foto: Andreas Bjerre

Grindsted: 14-årige Simone Stampe Mejer er i uge 44 i erhvervspraktik hos Mediehuset i Grindsted, der skriver om Billund Kommune til JydskeVestkysten, Vejle Amts Folkeblad, Ugeavisen Grindsted og Billund Ugeavis.

Simone Stampe Mejer går til daglig i 8. klasse på Ølgod Skole, men skal i denne uge prøve kræfter af som journalist.

Simone kan godt lide at researche på og fordybe sig i et emne - gerne et som hun ikke har viden om i forvejen - og så formidle den nye viden videre. Derfor vil hun gerne se, om journalist kunne være en jobmulighed for hende i fremtiden.

I fritiden dyrker Simone gymnastik. Hele tre forskellige hold, både rytme og spring, er hun tilmeldt i Ølgod, og derfor træner hun tre gange om ugen.

- Det er sjovt at lære nye spring, rytmer og danse, og så lærer man en masse mennesker at kende, siger Simone Stampe Mejer, som også nyder de mange opvisninger, hvor resultaterne af de hårde træninger bliver vist frem.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Mens regeringen tøver, holder danskerne i kø

Læserbrev: Omtrent fire måneder er der gået, siden den socialdemokratiske transportminister, Benny Engelbrecht, proklamerede i JydskeVestkysten, at han for længst er trukket i arbejdstøjet, og at der fra regeringens side bliver arbejdet hårdt på en ny infrastrukturplan. Noget vi i Venstre selvsagt var glade for at høre. Nu er der som sagt gået over fire måneder, og på kalenderen står der 2020. Mere end et halvt år er gået, siden Socialdemokratiet flyttede ind i regeringskontorerne, og danskerne er endnu ikke stillet en infrastrukturplan i udsigt. Mens trafikken på de danske veje snegler sig afsted, og borgere og virksomheder bruger mere tid på kø og trængsel, kan transportministeren end ikke sætte et årstal på en ny infrastrukturplan. Alle os sydjyder må således gå rundt i uvished – vi ved ikke, om vi er købt eller solgt. Og uvisheden skaber selvfølgelig bekymring. For hvad skal der ske med Ny Midtjyske Motorvej? E45/E20 ved Kolding? Rute 11 fra Korskro til Varde? Eller for den sags skyld opgraderingen af Rute 11 til Tønder? Ingen ved det. Sidste år kom vi i Venstre i mål med en aftale om at investere mere end 110 milliarder kronet i vores infrastruktur frem mod 2030. Investeringer, som ville sikre vækst og bosætning over alt i Danmark. Derfor er det mildest talt bekymrende, at vi i Sydjylland ikke kan vide os sikre på, om de investeringer, som vi i Venstre var med til at aftale, overhovedet bliver til noget. I Venstre vil vi arbejde for, at vi hurtigst muligt bliver indkaldt til forhandlinger om en infrastrukturaftale. Vi kan ikke vente længere. For når borgere og virksomheder holder i kø koster det samfundet 20 milliarder kroner om året. Derfor er en god og sammenhængende infrastruktur helt grundlæggende for fortsat vækst og udvikling. Noget som er altafgørende, hvis vi skal investere i velfærd og grønne løsninger. Så alt imens regeringen har skudt endnu et løfte til hjørne, må vækst og udvikling sættes på pause.

Kolding For abonnenter

JV-Panelet: Det mener vi om lukningen af Danfoss-fabrik, parkeringssituationen i midtbyen og resultatlønnede konsulenter

Danmark

Mette F: Østdanmark skal betale mere for et land i balance

112

Lastbil ramt af bom i overkørsel i Ribe

Annonce