Annonce
forside

Skovgårdsvej: Kommunen gør det rigtige

Svend Ravn, Allegade 56, Vejen, skriver:

I J.V. af 8.11.18. har Martin Lund Madsen et indlæg med overskriften "Et par kendsgerninger om en ulovlig vej".

Jeg syntes, der mangler et par kendsgerninger mere samt noget andet, som gør, at jeg forsat vil støtte Egon Fræhr og byrådet for Vejen Kommune. At få ekspropriationen godkendt via vejloven og derved udvise økonomiske hensyn overfor sine skatteborgere.

Efter min mening er det helt reelt af Vejen Kommune at disponere, som de gør. Martin Lund nævner det jo selv i sit indlæg, at det er Banedanmark, som taber sagen ved Højesteret, hvilket jo skyldes, at de fejlagtigt har anvendt elektrificeringsloven, som var anbefalet af Trafikministeriet.

Byrådet for Vejen Kommune har været i god tro og bør vel ikke lastes for denne fadæse.

At Vejen Kommune nu selv, udenom Banedanmark, forsøger ekspropriation gennemført via den rigtige lov er vel helt rimeligt. Jeg er faktisk overbevist om, at Martin Lund Madsen ville have giort det samme, hvis sagen havde været med omvendt fortegn. Martin Lund Madsen har i øvrigt også ved et tidligere indlæg i JV selv oplyst byrådet om, at der blev anvendt en forkert lov.

En kendsgerning, som jeg syntes, der mangler i nævnte debatindlag er, at Martin Lund Madsen tager imod 2 millioner kroner for 2 hektar jord. Et beløb, som i sig selv er en uhørt overpris, og et beløb Martin Lund Madsen tager imod for noget jord, som han nu ikke vil af med - Nåh jo, det vil Martin Lund Madsen godt, så skal der bare nogle flere millioner op på bordet - eller vejen skal fjernes - eller - ja, jeg kender ikke svaret, men....

Svaret finder man måske ved, som en anden i JV har bemærket, at Martin Lund Madsen i en tv-udsendelse, har givet udtryk for, at han opkøbte sine landejendomme efterhånden, som sælgerne var "modne" - et udtryk, som selvfølgelig kan tolkes på flere måder, men jeg håber: At Egon Fræhr og byrådet for Vejen Kommune står fast, og ikke kommer til at føle en modningsfornemmelse.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
112

Lastbil ramt af bom i overkørsel i Ribe

Læserbrev

Mens regeringen tøver, holder danskerne i kø

Læserbrev: Omtrent fire måneder er der gået, siden den socialdemokratiske transportminister, Benny Engelbrecht, proklamerede i JydskeVestkysten, at han for længst er trukket i arbejdstøjet, og at der fra regeringens side bliver arbejdet hårdt på en ny infrastrukturplan. Noget vi i Venstre selvsagt var glade for at høre. Nu er der som sagt gået over fire måneder, og på kalenderen står der 2020. Mere end et halvt år er gået, siden Socialdemokratiet flyttede ind i regeringskontorerne, og danskerne er endnu ikke stillet en infrastrukturplan i udsigt. Mens trafikken på de danske veje snegler sig afsted, og borgere og virksomheder bruger mere tid på kø og trængsel, kan transportministeren end ikke sætte et årstal på en ny infrastrukturplan. Alle os sydjyder må således gå rundt i uvished – vi ved ikke, om vi er købt eller solgt. Og uvisheden skaber selvfølgelig bekymring. For hvad skal der ske med Ny Midtjyske Motorvej? E45/E20 ved Kolding? Rute 11 fra Korskro til Varde? Eller for den sags skyld opgraderingen af Rute 11 til Tønder? Ingen ved det. Sidste år kom vi i Venstre i mål med en aftale om at investere mere end 110 milliarder kronet i vores infrastruktur frem mod 2030. Investeringer, som ville sikre vækst og bosætning over alt i Danmark. Derfor er det mildest talt bekymrende, at vi i Sydjylland ikke kan vide os sikre på, om de investeringer, som vi i Venstre var med til at aftale, overhovedet bliver til noget. I Venstre vil vi arbejde for, at vi hurtigst muligt bliver indkaldt til forhandlinger om en infrastrukturaftale. Vi kan ikke vente længere. For når borgere og virksomheder holder i kø koster det samfundet 20 milliarder kroner om året. Derfor er en god og sammenhængende infrastruktur helt grundlæggende for fortsat vækst og udvikling. Noget som er altafgørende, hvis vi skal investere i velfærd og grønne løsninger. Så alt imens regeringen har skudt endnu et løfte til hjørne, må vækst og udvikling sættes på pause.

Danmark

Mette F: Østdanmark skal betale mere for et land i balance

Annonce