Annonce
forside

Slogan uden effekt

Læserbrev. JydskeVestkysten (jv) oplyser 4. oktober, at Tønder nu skal have et nyt slogan, og at det ny slogan skal øge kendskabet til Tønder Kommune.

Forslag til det nye slogan er "Rig på tur", som, ingen kan se, henviser til Tønder, og som ikke på nogen som helst måde vil øge kendskabet til Tønder Kommune. Det er et forslag, som med lige så ringe effekt kan bruges overalt uden at oplyse, hvad det er slogan for.

Hvis forslaget "Rig på tur" absolut skal bruges i Tønder Kommune, så vil jeg foreslå, at det bruges af "Bingo Rejser", som jo er blevet rig af at køre ture.

Jeg har nogle spørgsmål til "Vækstråd Tønder":

jv oplyser, at det nye slogan skal endelig godkendes af Tønders kommunalbestyrelse den 25. oktober. Men er beslutningen ikke allerede truffet?

Hvem skal have de 250.000 kroner? Er det direktøren for Aros Kommunikation Jens Hansen fra Århus?

Er det nødvendig for Tønder Kommune altid at bruge dyre udenbys kommunikations- eller rådgivningsfirmaer, når der skal træffes beslutninger?

Var det forudbestemt, at sloganet skulle ende med "tur"?

Kan sloganet godkendes af sprogkyndige?

Kan kommunalbestyrelsens godkendelse af et slogan udsættes, indtil der kommer bedre forslag?

Annonce
Annonce
Sydjylland For abonnenter

Tage kæmpede mod tyskerne, men blev siden nazist: - Du skal vide, at vi ikke tror, du var en Forbryder

Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Danmark For abonnenter

70-årige Birthe føler sig umyndiggjort: Pludselig kunne hun ikke overføre penge fra egen netbank

Sydjylland For abonnenter

Lotte fik økonomisk hjælp til datterens konfirmation: - Det er vigtigere, at hun ikke føler sig udenfor

Annonce