Annonce
Kolding

Som ventet fik Kolding Badminton klubs 1. division en svær åbningskamp

Koldings 1. hold, der i sæsonåbningskampen mødte Solrød er bagerst fra venstre: Phillip Illum Klindt, Mads Selmer Nielsen (spillende træner), Jacob Hougaard, Joachim Anneberg Mikkelsen - og forrest fra venstre: Frederikke Toft, Anne Fuglsang og Signe Schulz Terp-Nielsen. Privatfoto

Kolding: Badmintonssæsonen for hold er netop indledt, og Kolding Badminton Klubs 1. divisionshold lagde ud med en særdeles skrap modstander, idet man på udebane skulle møde Solrød.

- Vi vidste, at det ville være nærmest umuligt at komme hjem med en sejr. Det blev også til et nederlag på 1-8. Men vi er fulde af fortrøstning, for 8 ud af 9 kampe var i tre sæt og fire af dem blev tabt med små marginaler. Havde vi vundet de fire kampe, så havde vi jo pludselig vundet holdkampen. Det lykkedes dog desværre kun for 1. herresingle Philip Illum Klindt at lukke 3. sæt til Koldings fordel – dog med yderste margin med 23-21, fortæller elitekoordinator Lone A. Mikkelsen i en pressemeddelelse.

3. holdet, som spiller i Danmarkserien, drog til Esbjerg og vandt 8-5 over et normalt meget stærkt hold. 2. holdet tog i 3. division imod Nr. Lyndelse i Kolding Ketcher Center. Nr. Lyndelse blev sendt hjem med et nederlag på 3-10. Det på trods af, at Nr. Lyndelse har en del erfarne spillere med på holde, og Kolding BK har et meget ungt hold, fortæller Lone A. Mikkelsen.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Danmark

55 til 80 ejendomme risikerer at skulle lade livet ved ny Hærvejsmotorvej

Læserbrev

Mens regeringen tøver, holder danskerne i kø

Læserbrev: Omtrent fire måneder er der gået, siden den socialdemokratiske transportminister, Benny Engelbrecht, proklamerede i JydskeVestkysten, at han for længst er trukket i arbejdstøjet, og at der fra regeringens side bliver arbejdet hårdt på en ny infrastrukturplan. Noget vi i Venstre selvsagt var glade for at høre. Nu er der som sagt gået over fire måneder, og på kalenderen står der 2020. Mere end et halvt år er gået, siden Socialdemokratiet flyttede ind i regeringskontorerne, og danskerne er endnu ikke stillet en infrastrukturplan i udsigt. Mens trafikken på de danske veje snegler sig afsted, og borgere og virksomheder bruger mere tid på kø og trængsel, kan transportministeren end ikke sætte et årstal på en ny infrastrukturplan. Alle os sydjyder må således gå rundt i uvished – vi ved ikke, om vi er købt eller solgt. Og uvisheden skaber selvfølgelig bekymring. For hvad skal der ske med Ny Midtjyske Motorvej? E45/E20 ved Kolding? Rute 11 fra Korskro til Varde? Eller for den sags skyld opgraderingen af Rute 11 til Tønder? Ingen ved det. Sidste år kom vi i Venstre i mål med en aftale om at investere mere end 110 milliarder kronet i vores infrastruktur frem mod 2030. Investeringer, som ville sikre vækst og bosætning over alt i Danmark. Derfor er det mildest talt bekymrende, at vi i Sydjylland ikke kan vide os sikre på, om de investeringer, som vi i Venstre var med til at aftale, overhovedet bliver til noget. I Venstre vil vi arbejde for, at vi hurtigst muligt bliver indkaldt til forhandlinger om en infrastrukturaftale. Vi kan ikke vente længere. For når borgere og virksomheder holder i kø koster det samfundet 20 milliarder kroner om året. Derfor er en god og sammenhængende infrastruktur helt grundlæggende for fortsat vækst og udvikling. Noget som er altafgørende, hvis vi skal investere i velfærd og grønne løsninger. Så alt imens regeringen har skudt endnu et løfte til hjørne, må vækst og udvikling sættes på pause.

Danmark For abonnenter

Se listen: Fem afgørende punkter for ny motorvej

Annonce