Annonce
Varde

Sommerhusbureau er klar med lokal håndsrækning

Bureauchef i ferieudlejningsselskabet Sol og Strand i Blåvand, Tina Mågård, er klar til at kigge på ansøgninger om en "lokal håndsrækning". Privatfoto

Blåvand: Ferieudlejningsselskabet Sol og Strand søsatte sidste år Den Lokale Håndsrækning, der har til formål at støtte initiativer, som skal gøre lokalsamfundet mere attraktivt at bo og holde ferie i. I den forbindelse blev der uddelt penge til Outrup Speedway Club, Boldklubben Vestkysten og Blåvand Grundejerforening. Nu får ildsjæle og foreninger igen mulighed for at ansøge om midler til et projekt eller en idé, som kan være med til at skabe glæde i lokalområdet.

- Jeg ser frem til at modtage et væld af ansøgninger fra foreninger og ildsjæle, som gerne vil have del i vores håndsrækning på i alt 50.000 kroner, fortæller bureauchef Tina Mågård i en pressemeddelelse.

Ansøgningsfrist er 2. februar, og herefter vil tre projekter blandt alle indkomne forslag blive udvalgt. Efterfølgende bliver det op til ejerne af sommerhuse, der er tilknyttet kontoret i Blåvand, at afgøre, hvordan pengene skal fordeles mellem de tre nominerede projekter. Alle lokale foreninger kan søge om støtte, og det er muligt at ansøge via hjemmesiden.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Danmark

55 til 80 ejendomme risikerer at skulle lade livet ved ny Hærvejsmotorvej

Læserbrev

Mens regeringen tøver, holder danskerne i kø

Læserbrev: Omtrent fire måneder er der gået, siden den socialdemokratiske transportminister, Benny Engelbrecht, proklamerede i JydskeVestkysten, at han for længst er trukket i arbejdstøjet, og at der fra regeringens side bliver arbejdet hårdt på en ny infrastrukturplan. Noget vi i Venstre selvsagt var glade for at høre. Nu er der som sagt gået over fire måneder, og på kalenderen står der 2020. Mere end et halvt år er gået, siden Socialdemokratiet flyttede ind i regeringskontorerne, og danskerne er endnu ikke stillet en infrastrukturplan i udsigt. Mens trafikken på de danske veje snegler sig afsted, og borgere og virksomheder bruger mere tid på kø og trængsel, kan transportministeren end ikke sætte et årstal på en ny infrastrukturplan. Alle os sydjyder må således gå rundt i uvished – vi ved ikke, om vi er købt eller solgt. Og uvisheden skaber selvfølgelig bekymring. For hvad skal der ske med Ny Midtjyske Motorvej? E45/E20 ved Kolding? Rute 11 fra Korskro til Varde? Eller for den sags skyld opgraderingen af Rute 11 til Tønder? Ingen ved det. Sidste år kom vi i Venstre i mål med en aftale om at investere mere end 110 milliarder kronet i vores infrastruktur frem mod 2030. Investeringer, som ville sikre vækst og bosætning over alt i Danmark. Derfor er det mildest talt bekymrende, at vi i Sydjylland ikke kan vide os sikre på, om de investeringer, som vi i Venstre var med til at aftale, overhovedet bliver til noget. I Venstre vil vi arbejde for, at vi hurtigst muligt bliver indkaldt til forhandlinger om en infrastrukturaftale. Vi kan ikke vente længere. For når borgere og virksomheder holder i kø koster det samfundet 20 milliarder kroner om året. Derfor er en god og sammenhængende infrastruktur helt grundlæggende for fortsat vækst og udvikling. Noget som er altafgørende, hvis vi skal investere i velfærd og grønne løsninger. Så alt imens regeringen har skudt endnu et løfte til hjørne, må vækst og udvikling sættes på pause.

Annonce