Annonce
Haderslev

Stemningen på Bar de Ville gik fra opstemt til gravøl

Michael Heseler og Henning Hoff har været bedste venner i 20 år, og de er trofaste Sønderjyske fans. Foto: Mads Dalegaard
Nogle Sønderjyske fans gik tidligt hjem. Andre tog nederlaget stive.

HADERSLEV: Der var håb i luften op til pokalkampen i Aarhus. Bar de Ville i Haderslev Centrum havde som det vistnok eneste værtshus indbudt til kamp mod bestilling og med corona-pas torsdag eftermiddag. Med plads til godt 30 indenfor til fodbold på tv-skærmen og en del udenfor.


Nu har vi taget den test, for at komme herned.

Niklas Nielsen


Annonce

– Jeg har lige bygget en træterrasse med 80 siddepladser, fortalte ejeren Mogens Hoff optimistisk et par dage før kampen.

Han mente, der blev rift om pladserne. Det blev der også. Men stemningen faldt hurtigt blandt de fremmødte. I halvlegen var den tæt på bunden.

– Den er lidt trykket, konstaterede Niklas Nielsen, som var blandt dem, som var søgt udenfor, efter Randers kom foran med 2-0 efter kun seks-syv minutter.

– Den blev meget hurtigt trykket. Efter 90 sekunder, så faldt stemningen hurtigt, bekræftede Jacob Stolberg.

Efter 2-0 troede Niklas Nielsen stadig på en sejr til Sønderjyske. Foto: Mads Dalegaard

– Men vi tror på det, konstaterede Niklas Nielsen.

– Ellers kan man lige så godt tage hjem, istemte Jacob Stolberg.

– Nu har vi taget den test, for at komme herned. Så vi står lige og snakker udskiftninger til 2. halvleg, tilføjede Niklas Nielsen.

Billetter på højkant

For nogle af bargæsterne var stemningen dog stadig høj, så bartender Camilla Søeberg måtte flere gange bede dem om at bruge den rigtige udgang, i stedet for den bag baren. Det sev ikke helt ind hver gang.

Selvom det var tidligt på dagen, havde nogle af gæsterne svært ved at forstå simple anvinsinger fra bartender Camilla Søeberg. Foto: Mads Dalegaard

Og så var der en præmie at vinde for gæsterne, som i dagens anledning alle var blevet nummererede.

– Så trækker jeg et nummer. De kan finde to billetter til kampen Aalborg-Sønderjyske 2. pinsedag.

Annonce

Fuck kamp

– Øøøøøøøj; 3-0, lød det pludselig.

Og flere skulle have frisk luft.

– Neeej, lød det fra Michael Heseler.

– Det er noget fuck, den kamp her, sagde hans kammerat Henning Hoff.

– Hvis vi taber, går jeg i vinterhi. Men jeg har hele tiden sagt 2-2; udvidet spilletid og straffe, fortsatte Michael Heseler.

– Hvad så nu?

– ... jeg tror stadig på udligning.

– Jeg tror ikke på det mere, konstaterede Henning Hoff, som dog stadig var stolt af sin helt nye Sønderjyske trøje.

– Vi skal ind og have noget Morgan (rom, red.), afbrød kammeraten og forsvandt.

– Ja, vi skal ind og have noget Morgan, bekræftede Henning Hoff, som dog blev hægende en rum tid udenfor.

Annonce

"Skandale"

Med en hal time tilbage gik den første gæst hjem. Flere fulgte.

– Nu er den død, kom Niklas Nielsen ud og proklamerede, og så blev han rodet ind i en diskussion med Henning Hoff om alderen på sin trøje:

– Det er i bund og grund den samme trøje. Jeg har da autografer på, det har du ikke.

Niklas Nielsen og Jacob Stolberg havde en strategi for, hvordan Sønderjyske kunne vinde, selvom de var bagud med to mål, men der blev ikke lyttet i Aarhus. Foto: Mads Dalegaard

De sidste trofaste faldt fra ved 4-0, og der blev råbt: ”Skandale”.

Michael Heseler kom ud igen.

– Jeg skal lige have noget luft.

Festen var aflyst og flyttet til Randers. Det begyndte også at regne igen.

Nummer 17 vandt to billetter på sit gule øremærke. Foto: Mads Dalegaard
Stemningen var ikke den bedste på Bar de Ville, da boldene blev ved med at regne ind i Sønderjyskes mål. Foto: Mads Dalegaard
Bar de Ville inviterede til fodbold på skærmen og øl i baren. Foto: Mads Dalegaard
Annonce
Danmark

Onsdagens coronatal: 353 nye smittede

Annonce
Annonce
Annonce
Kolding For abonnenter

Ukrainer idømt fire års fængsel, udvisning og bøde på 71 mio kr. i stor sag om ulovlig cigaretfabrik: - Først i dette øjeblik er det gået op for mig, hvor alvorligt det er

Danmark

CureVacs vaccine opfylder ikke kriterier i afgørende studier: Den er kun 47 procent effektiv

Annonce